ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי גוגל נמצאת בין המתמודדות על DoubleClick

בין המתחרות העיקריות על החברה, המתמחה בשירותי תיווך בפרסום ברשת, נמצאות גם מיקרוסופט, יאהו ו-AOL * לפי דיווחים מהשבוע שעבר, הצעת המחיר של מיקרוסופט לחברה עמדה על 2 מיליארד דולר

ענקית החיפוש באינטרנט, גוגל , היא בין החברות המתמודדות על רכישתה של חברת הפרסום ברשת, DoubleClick. כך כותב הבוקר ה"וול סטריט ג'ורנל" במהדורתו המקוונת בדיווח המתבסס על מקור המקורב למשא ומתן.

המתחרה הראשית של גוגל על הרכישה היא לא אחרת ממיקרוסופט אשר תג המחיר אותו הציבה לחברה עמד על 2 מיליארד דולר. לפי הדיווח ב"ג'ורנל" הצעתה הכספית של גוגל עולה על זו של מיקרוסופט.

על המגעים בין מיקרוסופט ל-DoubleClick דווח כבר בשבוע שעבר. לפי אותו דיווח גם יאהו ו-AOL היו בתמונת המגעים, אולם הן נראות כפחות רציניות לעומת מיקרוסופט וגוגל. DoubleClick נרכשה לפני כשנה על ידי קרן ההשקעות הפרטית Hellman & Friedman מסאן פרנסיסקו תמורת 1.1 מיליארד דולר, כך שכפי הנראה כעת יזכו המוכרים לתשואה נאה על השקעתם הנבונה.

המירוץ על DoubleClick הוא למעשה השתקפות מאבק האיתנים בין חברות החיפוש הגדולות ברשת שעובדות כיום עם החברה ונימנות על לקוחותיה העיקריים. זאת הודות לשירותי התיווך בפרסום בו מתמחה DoubleClick, בעיקר באמצעות קידום אתרים במנועי חיפוש וקנייה חכמה של שטחי הפרסום בתשלום במנועי החיפוש.

עבור AOL רכישה של DoubleClick על ידי גוגל, אם וכאשר, עשוייה להיות מכה נוספת לפעילות החיפוש והפרסום המדשדשת, כיוון שהיא נחשבת לאחת הלקוחות העיקריות של החברה. למרות שלפי המקור של ה"ג'ורנל" שיתוף הפעולה בין החברות ימשך על פי ההסכמים.

דוברות גוגל לא מסרה תגובה לידיעה, דוברות יאהו לא הושגה, דובר מיקרוסופט סירב להגיב כמו גם דובר בעלי השליטה בחברה (Hellman & Friedman). דוברת DoubleClick מסרה כי אין לה מה למסור בשלב זה.