בג"ץ דחה את בקשת ועדת וינוגרד לעכב את פרסום עדויות הבכירים עד להגשת דו"ח הביניים

בהחלטתו הקודמת קבע בג"ץ כי עדויותיהם של אולמרט, פרץ וחלוץ יפורסמו לפני החג * משרד רה"מ טען כי בפרסום העדויות יש משום פגיעה בביטחון המדינה

בג"צ דחה הצהריים (ב') את בקשת ועדת וינוגרד לעכב את פרסום עדויות בכירי המדינה בזמן מלחמת לבנון ה-2, ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר הביטחון, עמיר פרץ, והרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, עד להגשת דו"ח הביניים לממשלה, הצפויה למחצית השנייה של החודש (אפריל).

נציין כי בהחלטתו הקודמת קבע בג"צ כי עדויותיהם של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר הביטחון, עמיר פרץ, והרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ יפורסמו לפני חג הפסח. לאחר החלטה זו טען משרד רה"מ טען כי בפרסום העדויות יש משום פגיעה בביטחון המדינה. וועדת וינוגרד טענה מצידה כי בשל בעיות טכניות יש לעכב הפרסום.

בצו על תנאי שניתן היום, לבקשת ח"כית מרצ, זהבה גלאון, כתבו השופטים, ריבלין, פורקצ'ה וג'ובראן כי הוועדה תציג עד ל-10 בחודש (יום שלישי הבא, שלאחר החג השני) את לוח הזמנים לפרסום העדויות.

בנוסף נכתב בהחלטת בג"צ: "לאור העקרונות שנקבעו בפסק הדין בבג"ץ 258/07, ובהתבסס על החשיבות הציבורית המרכזית הגלומה בדיונים שקיימה ועדת הבדיקה הממשלתית לבדיקת ארועי המערכה בלבנון 2006, מחויבת הועדה להזדרז ולפרסם, לכל הפחות, את הפרוטוקולים של העדויות המרכזיות של ראש הממשלה, שר הבטחון והרמטכ"ל היוצא, עוד בטרם תגיש הועדה את דו"ח הביניים לממשלה".

עם זאת סייגו שופטי בית הדין הגבוה לצדק את הפרסום לעניינים הנוגעים לבטחון המדינה וכתבו: "להוציא עניינים שבפרסומם יש 'וודאות קרובה לפגיעה קשה וחמורה בבטחון המדינה'.

נציין כי בכך השיגה למעשה הוועדה אורכה נוספת לפרסום העדויות כיוון שהגשת דוח הביניים לממשלה מתוכננת למחצית השנייה של חודש אפריל הנוכחי. הדיון הבא של בג"צ יערך רק ב-10 בחודש כך שיתכן שלוועדה יהיו עוד מספר ימים נוספים מעבר לכך לפרסום העדויות.