היסטוריה על גלגלים

*אנגליה. אוטובוס הקומותיים הלונדוני - זה שקופצים עליו וממנו מהפתח שמאחור, עם הכרטיסן העייף שעולה ויורד בין שתי הקומות ומוכר כרטיסים, ומושך בחוט כשמישהו רוצה לרדת - הולך ונעלם מרחובות העיר לטובת האוטובוסים החדשים הסגורים, הממוזגים וחסרי האופי.

עיריית לונדון החליטה להשאיר בשני קווים בלבד את האוטובוס הקלאסי שזכה לכינוי "רודמאסטר" (אדון הדרכים) בימים שנחשב לשיא החידוש הטכנולוגי, ונמצא על הכביש כבר למעלה מ-50 שנה, לטובת המסורת והתיירים. שני הקווים שבהם פועל האוטובוס הישן הם בין הרויאל אלברט הול ואולדוויץ' ובין הטאואר אוף לונדון לכיכר טרפלגר, מסלולים שבהם נוסעים תיירים רבים וחולפים באתרי התיירות של לונדון, כמו כיכר פיקדילי ועוד, וגם שם הוא נוסע רק בשעות היום. לונדונים רבים מתגעגעים לאוטובוס הישן, אם מפאת המסורת ואם מפאת העובדה שניתן היה לנסוע בו פעמים רבות ללא תשלום, בעיקר בקומה השנייה, אם הכרטיסן התעצל לעלות למעלה.

מי שלא מתגעגע לאוטובוס הישן, ואפילו מוחה נגד השארתו על הכביש בשני הקווים האלה, הוא ארגון הנכים שטוען שמדובר ב"גרוטאה לא נוחה מעידן שחלף", שאינו מאפשר לנכים שימוש נוח. נכים על כיסאות גלגלים אינם יכולים להשתמש בו כלל, להבדיל מהאוטובוסים החדשים המאפשרים עלייה נוחה של כיסאות גלגלים. דובר הארגון טוען שעל-פי החוק משנת 2017 כלי רכב ציבוריים ללא אפשרות הסעה של כיסאות גלגלים יהיו מחוץ לחוק, אז למה להמשיך ולהפעיל את הענתיקות.