עסקת הרכישה של ספקית המודעות לאינטרנט דאבל-קליק בידי ענקית החיפוש האינטרנטי גוגל
מוסיפה לעשות גלים; הפעם זו דאבל-קליק עצמה, שהוציאה הודעה לעיתונות בעקבות חששות לקוחותיה הנובעים משינוי הבעלות.
"מספר דיווחים בתקשורת העלו השערה כי במידע שנאסף באופן מקוון על-ידי טכנולוגיית הפרסום של חברתנו יעשה שימוש באמצעות גוגל או ישולב במידע בבעלותה", נאמר בהודעה. החברה הצהירה כי המידע שנאסף על-ידה שייך ללקוחותיה ולא לה. "כל המידע שנאסף על-ידינו הינו, וכך גם ישאר, בבעלות לקוחותינו", הוסיפה.
עוד ציינה ספקית מודעות הפרסום כי כי זכויות הבעלות ותנאים נוספים המפורטים בחוזים שלה עם המפרסמים לא יושפעו עקב הרכישה המתוכננת. "גוגל לא תוכל להצליב את המידע של דאבל קליק כיוון שאין לנו זכות להשתמש במידע למטרה זו", כך עולה מלשון ההודעה. "על פי חוזה, לדאבל-קליק יש זכויות מוגבלות לשימוש במידע לצורך דיווח ומסירת מידע, אם יידרש, על-ידי הרשויות הממשלתיות".
גוגל הודיעה על כוונתה לרכוש את דאבל-קליק לפני כשבוע תמורת 3.1 מיליארד דולר, תוך שהיא גוברת על הצעות מתחרות של מיקרוסופט
ויאהו
. בעקבות ההודעה על העסקה, הביעו מתחרותיה חשש מהכוח העצום העלול להתגלגל לידיה של ענקית החיפוש בתחום הפרסום המקוון. בעקבות זאת, התרבו הקריאות לדרוש מרשויות הפיקוח לבדוק בקפדנות את העסקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.