דאבל-קליק מרגיעה את המפרסמים: "גוגל לא תוכל להצליב את המידע שייאסף על-ידנו"

בעקבות כוונת גוגל לרכוש את ספקית המודעות לאינטרנט תמורת 3.1 מיליארד דולר, הודיעה דאבל-קליק כי המידע שנצבר בגין לקוחותיה לא יועבר לידי ענקית החיפוש

עסקת הרכישה של ספקית המודעות לאינטרנט דאבל-קליק בידי ענקית החיפוש האינטרנטי גוגל מוסיפה לעשות גלים; הפעם זו דאבל-קליק עצמה, שהוציאה הודעה לעיתונות בעקבות חששות לקוחותיה הנובעים משינוי הבעלות.

"מספר דיווחים בתקשורת העלו השערה כי במידע שנאסף באופן מקוון על-ידי טכנולוגיית הפרסום של חברתנו יעשה שימוש באמצעות גוגל או ישולב במידע בבעלותה", נאמר בהודעה. החברה הצהירה כי המידע שנאסף על-ידה שייך ללקוחותיה ולא לה. "כל המידע שנאסף על-ידינו הינו, וכך גם ישאר, בבעלות לקוחותינו", הוסיפה.

עוד ציינה ספקית מודעות הפרסום כי כי זכויות הבעלות ותנאים נוספים המפורטים בחוזים שלה עם המפרסמים לא יושפעו עקב הרכישה המתוכננת. "גוגל לא תוכל להצליב את המידע של דאבל קליק כיוון שאין לנו זכות להשתמש במידע למטרה זו", כך עולה מלשון ההודעה. "על פי חוזה, לדאבל-קליק יש זכויות מוגבלות לשימוש במידע לצורך דיווח ומסירת מידע, אם יידרש, על-ידי הרשויות הממשלתיות".

גוגל הודיעה על כוונתה לרכוש את דאבל-קליק לפני כשבוע תמורת 3.1 מיליארד דולר, תוך שהיא גוברת על הצעות מתחרות של מיקרוסופט ויאהו . בעקבות ההודעה על העסקה, הביעו מתחרותיה חשש מהכוח העצום העלול להתגלגל לידיה של ענקית החיפוש בתחום הפרסום המקוון. בעקבות זאת, התרבו הקריאות לדרוש מרשויות הפיקוח לבדוק בקפדנות את העסקה.