המפיק יעקב קוצקי תובע 4 מיליון שקל מהמפיקה שרון הראל בטענה למירמה

המחלוקת נוגעת לסרט הישראלי "הכיסוי" שהשניים הפיקו במשותף * קוצקי טוען כי הראל החתימה אותו במירמה על מסמך, בו הוא מוותר לכאורה על תשלום בסך 4 מיליון שקל

מפיק הסרטים יעקב קוצקי תובע בביהמ"ש המחוזי בת"א 4 מיליון שקל מהמפיקה שרון הראל, רעייתו של סר רונלד כהן (מייסד אייפקס), בטענה שרימתה אותו.

קוצקי הפיק בין היתר את "שלאגר" של הגששים, "הכלה", "שישה מיליון רסיסים" ו"שדר מן העתיד". הראל, לשעבר זוגתו של דורון נשר, היא בתו של יוסף הראל, מפקד ספינת המעפילים "אקסודוס". היא הפיקה, בין היתר, את "הלהקה", "גוספורד פארק", "סילביה" ו"הגשר של לולו". הראל ייסדה את חברת ההפקה וההפצה הבינלאומית סרטי קפיטול, ולפני כשנה מכרה את חלקה בחברה (50%) והפכה למולטי-מיליונרית.

קוצקי טוען, באמצעות עו"ד משה זינגל, כי בינו לבין הראל שררו יחסי אמון מלאים שהביאו אותם להפיק יחד סרטים. המחלוקת נוגעת לסרט הישראלי "הכיסוי" ("cover up") שהפיקו במשותף.

לטענתו, לצרכי נוחיות עסקית ומשיקולים כלכליים ומיסויים, הראל פעלה בעסקה באמצעות חברת מדף שהקים רונלד כהן בג'רסי. הפעילות הכלכלית בוצעה ע"י קפיטול, ששימשה "כקופאית" ונאמנה של כספי העסקה. תקציב הסרט היה 6.7 מיליון דולר, 2.2 מיליון מתוכם בהשקעת השותפות, והיתר מומנו ע"י קפיטול, מתגמולים שנתקבלו ממפיצים עתידיים של הסרט.

קוצקי טוען, כי לפי הסכם עליו חתמו, תקציב הסרט כולל תשלום הוצאות נדחות בסך כ-4 מיליון שקל, סכום אותו החזיקה הראל בנאמנות עבורו. לאחר שהתגלעה מחלוקת ביניהם לגבי גובה הסכומים המגיעים לו בגין עמלת ההפצה, סוכם שהוא יקבל מיידית 100 אלף דולר.

לטענתו, הראל שלחה לו בפקס עמוד אחרון של הסכם בן 10 עמודים, וביקשה ממנו לחתום עליו מיידית. זאת, משום שההסכם המלא לא היה בידיה, אולם היא היתה זקוקה למסמכים בדחיפות. למרות שהבטיחה, לא שלחה לו את ההסכם המלא בהזדמנות הראשונה.

לדבריו, הראל ניצלה את האמון והחתימה אותו במירמה על מסמך, בו הוא מוותר לכאורה על התשלום בסך 4 מיליון שקל. "תרמיתה ובגידתה התגלתה רק בשנה האחרונה, לאחר שהנתבעת הציגה לתובע מסמך בן עמוד ורבע, וטענה כי זה המסמך המלא, שעה שהעמוד עליו מופיעה חתימתו נושא את מספר 10, כך שנראה לחלוטין כי מדובר במסמך מפוברק". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1651/07).