הקרב על פי גלילות ירושלים: מינהל מקרקעי ישראל צפוי לאשר בנייה למגורים בשטח שיתפנה

שיכון ובינוי שכרה את אבי דרכסלר, לשעבר מנכ"ל המינהל, כיועץ; חלקה של פי גלילות עשוי להגיע ל-100 מיליון דולר

על רקע ביטולה של תוכנית ספדיה במערב ירושלים, המכרז למכירת מסוף פי גלילות בירושלים צפוי להיות אחד האטרקטיביים בתחום הנדל"ן. גורמים בכירים במינהל מקרקעי ישראל אמרו ל"גלובס", כי המינהל צפוי לאשר את שינוי היעוד של מתחם פי גלילות ירושלים למגורים.

עמדת המינהל הועברה באחרונה גם לחברת פי גלילות עצמה, ולוועדה המנהלת את הליך הפרטת החברה בראשות השופט בדימוס תיאודור אור, ומנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות, מאיר שמרה.

הגשת ההצעות במכרז לרכישת מסופי פי גלילות צפויה עד סוף החודש.

על השטח של פי גלילות ירושלים מתוכננת הקמת שכונה בת 1,000 יחידות דיור בהיקף של 300 מיליון דולר, זאת כהשלמה לשכונת הר נוף הדתית. חלקה של פי גלילות (המחזיקה בכשליש מהקרקע) במיזם, עשוי להגיע ל-100 מיליון דולר, בהנחה ששינוי היעוד אכן יאושר.

במכרז פי גלילות מתמודדות כיום כמה מחברות הנדל"ן הגדולות במשק בהן שיכון ובינוי של שרי אריסון, יואל של קובי מימון, י.ד. ברזאני וגם חברות הדלק הגדולות דור אלון של שרגא בירן ודודי ויסמן ודלק של יצחק תשובה שלהן פעילות נדל"ן ענפה במקביל לעסקי האנרגיה.

בתוך כך נודע, כי שיכון ובינוי גייסה את מנכ"ל המינהל לשעבר, אבי דרכסלר כיועץ מיוחד לקראת הגשת ההצעות במכרז. על פי הערכות של גורמים המתמודדים במכרז, שווי מסוף פי גלילות ירושלים עשוי להגיע ל-20-30 מיליון דולר, זאת בהתחשב בערך הקרקע שעשויה להתפנות למגורים. יצוין, כי בתנאי המכרז נקבע כי החברה שתרכוש את המסוף בירושלים תידרש להפעילו במשך שלוש שנים בלבד, והרוכש יוכל להתחיל את הליך שינוי היעוד בקרקע עוד קודם לכן.