יוניקרדיט רוכש את קפיטליה ב-22 מיליארד אירו - ויהפוך לבנק השני בגודלו באירופה

שווי השוק של הבנק הממוזג יעלה על 100 מיליארד אירו * ביוניקרדיט מעריכים שהסינרגיות בעלויות כתוצאה מהמיזוג יאפשרו לו לחסוך 800 מיליון אירו

הבנק האיטלקי יוניקרדיט חתם אתמול (א') על הסכם לרכישת הבנק האיטלקי קפיטליה תמורת 22 מיליארד אירו (כ-27.5 מיליארד דולר), בעסקה שהתבצעה במהירות מסחררת.

שווי השוק של הבנק הממוזג יעלה על 100 מיליארד אירו, והוא יהיה השני בגודלו באירופה, אחרי HSBC.

לאחר המיזוג עם קפיטליה, יהפוך יוניקרדיט לבנק השני בגודלו באיטליה במונחי נתח שוק, לאחר אינטסה סאופאולו, שנוצר גם הוא ממיזוג שהתבצע לאחרונה. המחיר שישלם יוניקרדיט עבור כל מניית קפיטליה שווה ל-8.41 אירו, והוא גבוה ב-5.5% ממחיר הסגירה של המנייה ביום ו' שעבר.

ביוניקרדיט מעריכים שהסינרגיות בעלויות כתוצאה מהמיזוג יאפשרו לו לחסוך 800 מיליון אירו, ושעלויות האינטגרציה לפני מס יגיעו ל-1.1 מיליארד אירו. מנכ"ל יוניקרדיט, אלסנדרו פרופומו, אמר ל"פייננשל טיימס" כי לא היה די זמן לערוך בדיקת נאותות, אולם הדגיש שהוא סמוך ובטוח שלסכומים שציין לא יתווספו הפרשות גדולות בגין ארגון מחדש.

יוניקרדיט זכה לתמיכה גורפת מצדם של הפוליטיקאים האיטלקים, מכיוון שהמיזוג ייצור את הבנק האיטלקי הגדול ביותר בשוק הבנקאות האירופי, וישים קץ לקרב בין יו"ר קפיטליה, צזארה גרונצי, ומנכ"ל קפיטליה, מתיאו ארפה, שנאבקו במשך חודשים ארוכים על סוגיית מיזוגו של הבנק. אתמול הודיע ארפה על התפטרותו, וגרונצי צפוי לעבור לבנק ההשקעות מדיובנקה. לעת עתה הוא משמש כסגן הבכיר של יו"ר הבנק הממוזג.