עיריית הרצליה תערער על החלטת פיצוי השכנים למינהרה שלא הוקמה

עיריית הרצליה תגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על החלטת ועדת הערר המחוזית תל אביב, לפיה על העירייה לפצות בעלי נכסים בסמוך למנהרה שמעולם לא הוקמה.

המינהרה מתחת לגבעה בהרצליה ב' אושרה ב-1999 על-ידי ראש העירייה הקודם, אלי לנדאו. ב-2002 פנו רבים מתושבי הרצליה ב' לוועדה בטענה שהתוכנית גורמת להם לנזק כולל של כ-100 מיליון דולר.

ב-2005 החליטה העירייה לבטל את התוכנית, בשל מחירה הרב והפגיעה שהיא עלולה לפגוע בתושבים רבים ובשל העובדה שנמצאו פתרונות תחבורתיים חלופיים לאזור.

הוועדה בראשות עו"ד עפרה פרידמן, שזה היה לה הדיון האחרון בראשו עמדה, החליטה לדחות חלק מהתביעות, אך במקביל קבעה שבעלי קרקע שנמצאים בתחום התוכנית או גובלים עמה באופן פיזי ממש זכאים לתבוע פיצויים. הוועדה גם קבעה שיש להמשיך ולדון בתביעות הפיצויים בפני השמאי מכריע, תוך התחשבות בכך שהתוכנית בוטלה.

לטענת העירייה, אותה יצגה עו"ד אילנה בראף שניר ממשרד הררי טויסטר, לבעלי הקרקע לא נגרם כל נזק ולכן לא יתכן שיקבלו פיצוי בעקבות פגיעה וירטואלית, שלא היתה ולא נבראה. לדבריה, מדובר בהחלטה בלתי סבירה ולא מוצדקת, שפוגעת בציבור ובקופה הציבורית ללא כל הצדקה. (5107/03).