מופז: הפסקת הטיסות לקריית שמונה מהווה הפרה בוטה של ההסכם על גבם של התושבים

שר התחבורה הציע להקים צוות בינמשרדי שיבחן את הדרכים להפעלת קו תעופה לעיר, לאחר שתמיר תעופה הודיעה חד-צדדית על הפסקת הטיסות

שר התחבורה, שאול מופז, הציע היום (א') להקים צוות בינמשרדי שיבחן את הדרכים להפעלת קו תעופה לקריית שמונה. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, וישתתפו בו נציגים של משרד האוצר, משרד ראש הממשלה, משרד המשנה לראש הממשלה, משרד התעשייה מסחר ותעסוקה ומשרד התיירות. על הצוות הוטל לבחון את כדאיותו הכלכלית של הקו ואת המעורבות הממשלתית הנדרשת כדי להבטיח את קיומו. בין השאר תועלה לדיון האפשרות לסבסד את הטיסות על קו זה.

במקביל הודיע מופז, שהוא רואה בחומרה את ההודעה החד צדדית של טמיר תעופה, שהועידה באופן חד צדדי על הפסקת הטיסות. לטענת מופז, זוהי הפרה בוטה של תנאי ההסכם בין הצדדים על גב תושבי הצפון. ארקיע הודיע בתגובה, שהיא שוקלת לחזור ולטוס לצפון עד שימצא זכיין חדש.

טמיר תעופה החלה להפעיל קו טיסות לצפון הארץ לאחר שארקיע הודיעה שהיא מבטלת את הזיכון שלה על הקו בשל חוסר רווחיות. לאחר תום מלחמת לבנון השנייה הודיעה טמיר, שלא תפעיל את הקו לקריית שמונה שכן היא אינה מצליחה להגיע להסכמה עם האחראי על המנחת. לטענת טמיר, המפעיל שקיבל זיכיון מעיריית קריית שמונה ומשרד התחבורה, גובה סכומים גבוהים מדי הגורמים לה להפסדים רבים. במקביל, דרשה טמיר ממשרד התחבורה לפשר בינה לבין הזכיין והעירייה.

משרד התחבורה אמנם הבטיח את התערבותו בנושא וסיטרמן אף ערך שימוע לשני הצדדים, אך בסופו של דבר הסכסוך בין הצדדים לא הגיע לידי פתרון. במשך כל השנה הפעילה טמיר קו טיסות לראש פינה עם הסעות לקריית שמונה, אך הקו לא הצליח להגיע לרווחיות. במהלך המו"מ בין הצדיים הודיע משרד התחבורה שיפרסם מכרז חדש, אך בסופו של דבר מכרז זה לא פורסם. לפני למעלה משבוע הודיע טמיר שהיא מפסיקה את טיסותיה לצפון הארץ.