2,300 יחידות דיור ייבנו בהוד השרון - בשטח של 261 דונם באזור מגדיאל

בין החברות המחזיקות בקרקעות נמצאות אפריקה ישראל ושיכון עובדים * על-פי התוכנית ייבנו באזור מגדלי מגורים בני 18 קומות

החלטה של וועדת הערר מחוז המרכז מאפשרת להוציא לפועל תוכנית לבניית 2,300 יחידות דיור בהוד השרון, על גבול כפר סבא. הוועדה, בראשות עו"ד אייל ד. מאמו, אישרה הסכמי פשרה בין הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הוד השרון למתנגדים לתוכנית.

מדובר בשטח של 261 דונם באזור מגדיאל שבהוד השרון. בין החברות המחזיקות בקרקעות נמצאות אפריקה ישראל ושיכון עובדים. על-פי התוכנית ייבנו באזור מגדלי מגורים בני 18 קומות.

נגד התוכנית הוגשו כמה עררים של בעלי קרקעות ונכסים באזור. לאחר משא ומתן בין הצדדים, הם הגיעו לפשרה עם הוועדה, למעט שלושה עוררים שהעלו טענות שונות, בין היתר בנוגע לקיפוח זכויותיהם ודרשו שיוכנו טבלאות איזון חדשות לתוכנית.

וועדת הערער קבעה כי אין הצדקה לפתיחת טבלאות האיזון לדיון מחדש. היא הסבירה כי גישת העוררים גוררת אינסופיות בדיונים מעין אלה, שכן בכל שינוי זה או אחר יטענו כל האחרים לקיפוח.

גישה זו עלולה להביא את ההליך למבוי סתום ולדחייה של שנים. הוועדה הוסיפה כי קיים אינטרס ציבורי המחייב סיום ההליכים בתוכנית, הנמשכים זמן רב מאוד, כשבעלי זכויות רבים ממתינים לה, כמו גם העיר כולה.

הוועדה ציינה כי בשל חשיבותה של התוכנית יש לשים קץ להתדיינות ולהעדיף את האינטרס הציבור על פני "הדקדקנות". הוועדה הזכירה פסיקה של בית-משפט, ממנה ניתן ללמוד כי רצוי, אמנם, לשאוף ככל הניתן לשוויון בין בעלי הזכויות, אך שאיפה זו אינה יכולה להיות אבסולוטית.

"הדבר נכון במיוחד לאור העובדה כי שמאות אינה מדע מדויק והיא אינה מובילה לתוצאה מתמטית אחת ויחידה שהיא ואין בלתה", הוסיפה הוועדה.

את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד השרון ייצגו עוה"ד ענת בירן וורד מאירוביץ סייג ממשרד עוה"ד יגנס, טויסטר בירן.