פורסם מכרז סגור לבניית "מגדל החזון" בן 40 קומות בקרית עתידים

המכרז נשלח לשמונה חברות ביצוע מובילות במשק; המכרז לקבלן ראשי כולל את הקמת שלד המגדל וכן את השלמת עבודות הגמר בשני אזורי מבואה בשטח כולל של 3,900 מ"ר

חברת עתידים פרסמה מכרז לפרויקט המשרדים מגדל החזון בקריית עתידים בת"א בהיקף של 100 מיליון דולר, כך נודע ל'גלובס'. עתידים, חברה פרטית הנמצאת בבעלות עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב (50% כל אחת) פרסמה השבוע מכרז קבלן ראשי לביצוע מגדל בן 40 קומות, ראשון בסוגו ובהיקפו בתעשיית ההיי-טק, שיכלול שטחי משרדים בהיקף של 65 אלף מ"ר במתחם הסמוך לרמת החייל.

המכרז פורסם כמכרז סגור ונשלח לשמונה חברות ביצוע מובילות במשק. המכרז לקבלן ראשי כולל את הקמת שלד המגדל וכן את השלמת עבודות הגמר בשני אזורי מבואה בשטח כולל של 3,900 מ"ר, כאשר שתי הקומות ישמשו למסחר.

המכרז כולל גם בניית חניונים תת קרקעיים בשטח כולל של 50 אלף מ"ר ובהם 1,300 מקומות חניה. העבודה על שלד קומות המסחר והחניות החלה כבר ב-2001, אולם התפוצצות בועת ההיי-טק עצרה את בניית המגדל.

ההחלטה לחדש את הפרויקט התקבלה בעקבות ההתעוררות בשוק המשרדים בתקופה האחרונה. המגדל ייבנה בין הרחובות דבורה הנביאה, ראול וולנברג ושדרת עתידים. המגדל החדש צפוי להגדיל ביותר מ-50% את סך השטחים בקרית עתידים.

שטח כל קומה במגדל יעמוד על 1,800 מ"ר כאשר הקומות נבנות ברמת מעטפת והחברות השוכרות שטחים בבניין יוכלו לבצע את החלוקה והתכנון הפנימי לפי צרכיהן.

מנכ"לית חברת עתידים אלקה אילני מסרה ל'גלובס' כי "ההחלטה לבנות את המגדל נובעת מביקושים הן בקרב חברות 'חיצוניות' והן בקרב חברות השוכרות כיום שטחים בקריה ומעוניינות להרחיב את משרדיהן.

קריית עתידים כוללת כיום כ-100 חברות והתפוסה מגיעה ל-99%". בין החברות הנמצאות במתחם נמנות נס טכנולוגיות, ICQ, אוויה, מדינול, מרוול, רד סי ניואנס וחברות ביוטכנולוגיה, תוכנה ותקשורת.

את המגדל תכנן משרד זרחי אדריכלים והיועץ המשפטי לחברה ולמכרז הוא משרד עוה"ד סאמט שטיינמץ הרינג.

עתידים מנהלת לבדה את הפארק (ללא סיוע של העיירה) ואחראית על התשתיות, מקומות החניה, הניקיון, התאורה והמסעדות.