האם מייספייס שווה 12 מיליארד דולר

חברת המדיה של רופרט מרדוק, ניוז קורפוריישן, מנהלת משא ומתן על עסקה עם יאהו. במסגרת העסקה תעביר ניוז קורפ את אתר הרשתות החברתיות מיי-ספייס (MySpace) לבעלות יאהו, תמורת אחזקה בת 25% בחברה החדשה שתיווצר מהמיזוג. כך דיווח ה"טיימס" בהסתמך על מקור בניוז קורפ.

שוויה של MySpace במסגרת העסקה נאמד ב-12 מיליארד דולר והוא נגזר משוויה הנוכחי של יאהו שעומד על 37 מיליארד דולר. זה יהווה החזר מצוין לסכום של כ-580 מיליון דולר שניוז קורפ שילמה לפני שנתיים בלבד עבור האתר. בנובמבר האחרון אמר מרדוק למשקיעים כי הוא יכול למכור את MySpace תמורת 6 מיליארד דולר.

הדיונים נמצאים עדיין בשלב ראשוני, והם עלולים לקרוס לאחר שהשבוע התפטר מנכ"ל יאהו, טרי סמל, והוחלף בג'רי יאנג, ציין ה"טיימס". יאנג, אחד ממייסדי יאהו, הבטיח אתמול (ג') לעשות את מיטב יכולתו במילוי תפקידו החדש, והודה שבלימת צניחתה של מניית יאהו היא משימה קשה.

ניוז קורפ, המחזיקה ב"טיימס", מעוניינת בביצוע העסקה, למרות שהדבר כרוך באובדן חלק משליטתה במיי-ספייס, מכיוון שהעסקה תעניק לה חשיפה לתחום נרחב בהרבה בשוק האינטרנט.

נכס דיגיטלי נוסף של ניוז קורפ הוא רשת המשחקים IGN, אותה מרדוק גם חשב להציע ליאהו במסגרת העסקה.

מקור בניוז קורפ אמר לעיתון שמרדוק, יו"ר ומנכ"ל ניוז קורפ, ממשיך להיות מחויב לאינטרנט, למרות שבראיון שהתפרסם לאחרונה ב"וול סטריט ג'ורנל" הודה מרדוק, בהערת אגב, שפייסבוק (Facebook), אתר הרשתות החברתיות שנמצא בבעלות פרטית, מגדיל את נתח השוק שלו.