רכבת ישראל תפצל את אחזקת מפגשי כביש-מסילה בין 9 קבלנים

עד כה בוצעה הפעילות באמצעות קבלן אחד שנבחר במכרז והועסק באחזקה של כל מפגשי הרכבת

רכבת ישראל ממשיכה להאיץ את הטיפול בהסדרת המפגשים בין מסילות לכבישים. ל"גלובס" נודע, כי הרכבת, בניהולו של עופר לינצ'בסקי, החליטה לפצל את המכרזים לאחזקה והסדרה של מפגשי כביש-מסילה בין מספר קבלנים, במטרה להקדים את ביצוע העבודות.

באחרונה פרסמה הרכבת שלושה מכרזים לאחזקה, שדרוג והסדרת מפגשי מסילה-דרך בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

ההתקשרות הינה לביצוע עבודות תחזוקה, שדרוג והסדרה הכוללות בין היתר סלילה, תאורה, שילוט, התקנת מפרדות גמישות ואביזרי בטיחות, סימוני צבע ועבודות לשיפור הבטיחות במפגשים.

המכרזים מתייחסים לאזורים צפון, מרכז ודרום. כל אזור כולל כ-40 מפגשים, ויחולק לשלושה תתי אזורים. בסך הכל ייבחרו עד 9 קבלנים. עד כה בוצעה הפעילות על-ידי רכבת ישראל באמצעות קבלן אחד, שהועסק באחזקה של כל מפגשי הרכבת. נודע, כי הגשת ההצעות למכרזים צפויה עד סוף החודש. החוזה עם הקבלנים שייבחרו צפוי לתקופה של שנתיים.

המדובר בחוזי מסגרת, וקבלנים אשר יקדימו את לוחות הזמנים יקבלו בונוס בהיקף של עד מאות אלפי שקלים.

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "במסגרת פעילות רכבת ישראל לשיפור רמת הבטיחות ובעקבות אישורה של ועדת הבטיחות העליונה במשרד התחבורה לשיפור והסדרת המפגשים, הוחלט להרחיב את היקף ההתקשרות ולצאת במכרזים חדשים, בהם כל קבלן יהיה אחראי על מספר מוגדר של מפגשים.