פשרה: נמחקה תביעת אריה קרישק נגד יעקב נמרודי

קרישק האשים בתביעתו את נמרודי בפגיעה בזכות היוצרים ובזכות המוסרית שלו בספר "מסך חיי", העוסק בקורות חייו של נמרודי

יעקב נמרודי והסופר וההיסטוריון אריה קרישק הודיעו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א כי הגיעו להסדר פשרה, לפיו תידחה תביעתו של קרישק נגד נמרודי וספריית "מעריב" ללא צו להוצאות.

קרישק האשים בתביעתו את נמרודי בפגיעה בזכות היוצרים ובזכות המוסרית שלו בספר האוטוביוגרפי "מסך חיי", העוסק בקורות חייו של נמרודי ופעילותו בפרשיות שונות הנוגעות לקהיליית המודיעין וממשלות ישראל.

קרישק טען כי העניק ממיטב כישרונו, ניסיונו, זמנו ומיומנותו לכתיבת הספר, כתב בו חלקים נכבדים, היה מעורה ובעל דעה בעלת משקל סגולי נכבד בעריכתו, ואולם שמו ופועלו לא הוזכר בספר.

קרישק ביקש מביהמ"ש להצהיר כי הוא בעל זכות היוצרים וזכות מוסרית בספר. כמו כן, ביקש להוציא צו המחייב את הנתבעים להוסיף את שמו בהתאם לזכויותיו ולאסור עליהם להפיץ ולשווק את הספר בעותקים המפרים את זכויותיו.

נמרודי טען בכתב ההגנה כי מדובר בתביעה קנטרנית ומופרכת שהוגשה שלא בתום לב, תוך שקרישק טוען טענות כזב בנוגע למעורבותו בכתיבת הספר. לדברי נמרודי, מעורבותו של קרישק התמצתה בנטילת חלק מזערי ושולי בהכנת חומרי גלם לספר, שהתבטא בעריכת רעיונות ספורים שרק חלק מהם שולב בספר. נמרודי טען כי אין במלאכה זו כדי להקנות לקרישק זכות יותר יוצרים בספר.

בהסדר הפשרה הצהיר קרישק כי הוא מוותר באופן מלא מוחלט וסופי על כל טענה או תביעה בכל הנוגע לספר. השופט ניסים ישעיה נתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה. (1941/03).