ניסיון נוסף של יוסף צבילינגר: יוצא בהצעת רכש של 30% מעל מחיר השוק לחברת המפעיל

המניה מזנקת ב-29.5% * לפני כשנה וחצי פירסמו צבילינגר, המחזיק בשליטה, וחותנו יעקב שחר, הצעת רכש ששיקפה למניה דיסקאונט של 25% * בידי הציבור נמצאים כ-10% ממניות החברה

כשנה וחצי לאחר שהביעו את רצונם למחוק את חברת המפעיל מהבורסה, פירסמו היום (א') יוסף צבילינגר, בעל השליטה (67.5%) בחברה, וחותנו, יעקב שחר, המחזיק בכ-22.5% ממניות החברה, הצעת רכש למניות החברה שבידי הציבור, באמצעות חברות האחזקה הפרטיות שלהם, יוסף צבילינגר אחזקות ויעקב שחר הולדינג.

הצעת הרכש משקפת למניה פרמיה של 30% מעל מחיר הנעילה שלה ביום חמישי, בעומדה על 5.36 שקלים למניה. בתגובה להצעה, מזנקת המניה ב-29.5% בבורסה של תל-אביב.

צבילינגר ושחר ציינו כי אם תתקבל הצעת הרכש, ותירכשנה כל מניות החברה, ירכוש כל אחד מהם 50% מהמניות, כך שלאחר ביצוע הרכישה יחזיק צבילינגר בכ-72.5% מהון המניות, ואילו שחר יחזיק בכ-27.5% מהן.

הצעת הרכש, שאם תמומש במלואה תהיה תמורתה הכוללת כ-4.9 מיליון שקל, תבוצע ע"י בנק אגוד. ניתן יהיה להיענות להצעה עד ל-16 ביולי.

נזכיר, כי לפני כשנה וחצי פירסמו צבילינגר ושחר הצעת רכש של 5.13 שקלים למניה ששיקפה בזמנו למניה דיסקאונט של 25%. לפי הצעת הרכש הראשונית נאמר כי שווי המניה נקבע על פי שווי החברה כפי שהשתקף בדוחות הכספיים. משלא נענתה, העלו השניים את הצעת הרכש ב-5% ל-5.39 שקל למניה. אולם משזכתה גם הצעה זו להיענות נמוכה, הודיעו לבורסה כי לא תבוצע.

מאז ועד היום איבדה המניה כ-41% מערכה, כשמחירה בשוק עמד עם פרסום ההצעה על 4.132 שקלים. נראה כי הפעם הולכים צבילינגר ושחר על בטוח ומציעים מחיר הנמוך במעט, אמנם, מהצעתם השניה אשתקד, אולם, כאמור, משקף למניה פרמיה של 30% מעל מחירה בבורסה.

בידי הציבור נמצאים כ-10% ממניות החברה. כידוע, אם יצליחו בעלי השליטה לאסוף מניות באופן כזה שיותיר בידי הציבור 5% או פחות מסך המניות, יוכלו לבצע רכישה כפויה של יתר המניות במחיר שנקבו בו.

מפעיל