גורמים בסביבת אולמרט מאשרים: רוני בר-און הוא שר האוצר הבא של מדינת ישראל

(עדכון) - מעמדו של חיים רמון שהוזכר כמועמד לתיק האוצר, לא הוגדר לפי שעה, אולם לדברי הגורמים יהיה רמון השר הקרוב ביותר לאולמרט

רוני בר און ימונה לשר האוצר הבא. כך אישרו הערב גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. עם זאת, מעמדו של חיים רמון, מקורבו של אולמרט, שהוזכר כמועמד לתיק האוצר, לא הוגדר לפי שעה, אולם לדברי הגורמים יהיה רמון השר הקרוב ביותר לאולמרט. בין היתר יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בפורומים מייעצים לאולמרט.

לדבריהם, רמון יהיה "המוציא והמביא" של אולמרט. אולמרט עדיין לא השלים את סבב התיקים בממשלה. לתפקיד שר הפנים במקומו של בר און מועמדים לפי שעה שר השיכון מאיר שטרית, שר הקליטה זאב בוים או השר המקשר בין הכנסת לממשלה, יעקב אדרי. בנוסף, תקודם לתפקיד שרה ח"כ רוחמה אברהם.

בימים האחרונים נאלץ אולמרט להכריע את מי ימנה לשר אוצר משני מקורביו: בר און או רמון. בכירים בקדימה אמרו היום כי להערכתם עסקת הטיעון עם קצב פוגעת בסיכויו של רמון להתמנות לשר אוצר. לדבריהם, אולמרט העדיף שלא להסתכן בביקורת ציבורית נוספת ולכן העדיף למנות את בר און לתפקיד. עבור אולמרט, הבחירה בבר-און במקום השר לשעבר שהורשע במעשה מגונה היא נוחה יותר, במיוחד לאור הזעם שעורר עסקת הטיעון עם קצב.

התיק החדש המיועד לרמון אמור לפצות על כך שהפסיד את תיק האוצר, אך גם עם כניסתו לתפקיד הוא עלול לעמוד בפני עתירות לבג"ץ נגד מינויו.