בלידר מאמינים כי החבירה לתשובה תביא לתוספת משמעותית בשווי נכסים ובנין

[להמלצות אנליסטים] בבית ההשקעות מתחילים לסקר את מניית החברה בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 890 שקל, 15% מעל מחיר השוק

בית ההשקעות לידר שוקי הון מפרסם הבוקר (ג') סקירה ראשונה על נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי . בשורה התחתונה של הסקירה מתנוססת המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 890 שקל, המשקף למניה פרמיה של 15.4% מעל מחיר הנעילה שלה אתמול, 771.1 שקל.

בין הנקודות העיקריות שהביאו את האנליסטים למחיר היעד, מונים בבית ההשקעות את החבירה לתשובה בעסקת הענק בווגאס להקמת פרויקט ה"Plaza", כשחלקה של החברה עומד על 25%. מניתוח התוצאות הכספיות של בתי מלון ויחידות מגורים באיזור, מעריכים האנליסטים כי העסקה מגלמת פוטנציאל אדיר של הצפת ערך בחברה. מעבר לכך, מציינים בבית ההשקעות כי "אנו מאמינים ביכולותיו של תשובה, האיש בעל ידי הזהב, להוביל פרויקט בסדרי גודל שכאלו בהצלחה מירבית. אנו מאמינים כי הפרויקט בווגאס הוא בעל פוטנציאל לתוספת משמעותית בשווי החברה".

נציין כי הבוקר הודיעה נכסים ובנין כי ועדת הביקורת והדירקטוריון שלה אישרו את ביצוע העסקה.

באופן כללי, שיתופי הפעולה עם גופי הנדל"ן מובילים נוספים בישראל - אלקטרה נדל"ן (בהודו) ו- GTC (גרמניה ושוויץ) הם, להערכת האנליסטים, אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של נכסים ובניין. מעבר לפוטנציאל הרב הגלום בעסקאות, הדבר מלמד על עוצמתה של קבוצת אי.די.בי, שתסייע לחברה לחבור לשותפים איכותיים.

מעבר לכך מציינים בלידר כי לנכסים ובנין נכסים טובים ותזרים מזומנים יציב. לדברי האנליסטים, החברה נהנית ממגוון פעילויות, מנכסים טובים, מעתודת קרקעות ומפיזור גיאוגרפי. הצמיחה במשק ובשוק הנדל"ן בפרט הביאה לעלייה נאה בשווי הנכסים של החברה, כאשר בנוסף השכילה החברה בשנים האחרונות לבצע רכישות מוצלחות בארץ ובעולם.

בארץ, הנכסים שבבעלותה ואלה המאוחדים תחתיה דרך גב ים (שיעור אחזקה של 67.4%) חולשים על פני ערים רבות כמו ת"א, חיפה, ירושלים וכו'. בחו"ל, החברה נהנית מתמהיל טוב הן במדינות מפותחות (ארה"ב, גרמניה, שוויץ ואנגליה) והן במתפתחות (אוקראינה, רומניה והודו). בנוסף, בבעלות נכסים ובנין וגב ים קרקעות היסטוריות בערים מרכזיות כמו חיפה, הרצליה, קיסריה, נס ציונה ועוד. עתודות הקרקע משתרעות על שטח של קרוב ל-600 דונם, בעלות כוללת של כ-220 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, מסכמים האנליסטים כי מודל NAV של החברה מצביע על כך שהיא נסחרת בדיסקאונט של 17%, פער משמעותי מהשווי הנכסי, שלא לוקח בחשבון את יכולת הייזום והפוטנציאל העתידי של החברה. בבית ההשקעות מאמינים כי לנוכח הדיסקאונט, היכולות הניהוליות והגב האיתן של קבוצת אי.די.בי, ובשל האופטימיות הרבה של האנליסטים באשר לשיתופי הפעולה בחו"ל עם שותפים מצוינים, לחברה פוטנציאל גבוה.