ממשלת אולמרט השנייה יוצאת לדרך: רמון המשנה לראש הממשלה ובר-און הולך לאוצר

(עדכון) - אולמרט בישיבת הממשלה: "נכון שחיים רמון הורשע, אולם בית המשפט פסק כי אין למנוע ממנו פעילות בכנסת ובממשלה"; דיכטר - השר היחיד שהתנגד * רוחמה אברהם שודרגה לתפקיד השרה המקשרת לכנסת

רה"מ, אהוד אולמרט, הצליח לנטרל את האופוזיציה בתוך "קדימה" ולמנוע את התסיסה מבית. לאחר שאולמרט הכריז על סבב המינויים, לא נראה כי יהיה מי שירצה "לשרוף את המועדון".

ח"כ חיים רמון נעתר להפצרות רה"מ ויועציו והסכים להתמנות למשנה לראש הממשלה ולשר בלי תיק; השר מאיר שטרית ימונה לשר הפנים במקומו של רוני בר-און שמונה לשר האוצר.

שטרית אף קיבל הבטחה מראש הממשלה להתמנות בעתיד לסגן ראש הממשלה; ח"כ זאב בוים יקבל את תיק השיכון והבינוי שפינה שטרית, ואילו השר יעקב אדרי ימונה לשר לקליטת עליה וכן יקבל את תיק הנגב והגליל.

ח"כ רוחמה אברהם, שזכתה להערכה רבה על תפקידה כיו"ר ועדת הכנסת, תמונה לשרה המקשרת בין הממשלה לכנסת. בנוסף, העביר אולמרט את תיק השר האחראי על רשות השידור לידי שר התיירות, יצחק (בוז'י) הרצוג ("עבודה").

אם רק לפני כמה ימים היו מוכנים שטרית ורמון לצאת למלחמה לאחר שלא זכו במרוץ לאוצר, נראה היום כי המרד הצפוי מבית נוטרל. אולמרט ייצב את הממשלה. אם יהיו טענות- הן ישמעו מהספסלים האחוריים. אף שר, לפי שעה, לא נשאר עם בטן מלאה. בימים הקרובים ישלים אולמרט את איוש התפקידים ב"קדימה".

המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הקואליציה הוא דוד טל, לתפקיד יו"ר ועדת הכנסת מוזכרים שמותיהם של חברי הכנסת רונית תירוש, יואל חסון, אלי אפללו ומגלי והבה.

במשך כל שעות הבוקר נמשכו הניסיונות לשכנע את רמון להצטרף לממשלה בתפקיד המשנה לראש הממשלה. אתמול (ג') הודיע רמון לאולמרט כי הוא מאוכזב מהתיק שנתפר לו וכי הוא שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים, בקשתו של רמון להכריע בנושא רק הבוקר, גררה עיכוב בן יממה של ההודעה הרשמית על המינויים החדשים. החבילה שנתפרה עבורו תהפוך את רמון לשר המקורב ביותר לאולמרט. בנוסף, הוא יוכל להשפיע על נושאים מדיניים ביטחוניים וכלכליים ויהיה חבר בקבינט המדיני ביטחוני.

בישיבת הממשלה שהתכנסה לאשר את מינוי השרים סיפר אולמרט על התלבטותו אם למנות את רמון לשר. "נכון שחיים רמון הורשע, אולם בית המשפט פסק כי אין למנוע ממנו פעילות בכנסת ובממשלה, למרות שהתביעה ביקשה קלון וגם עונש שימנע ממנו לחזור לחיים הפוליטיים. שקלתי את המינוי, מחד גיסא את פסק הדין ואת העונש ומאידך את התרומה שיהיה למינוי לממשלה ולי. החלטתי שמבין השיקולים, גוברים השיקולים למנותו". השר אבי דיכטר היה היחיד בישיבת הממשלה שהצביע נגד מינוי של רמון לשר.

על מנת להבטיח שקט מצידו של שטרית, שאמר לא פעם כי יתמודד על ראשות "קדימה", חבילת ההטבות שהוענקה לו כוללת בנוסף למינויו כשר הפנים גם הבטחה לשמש סגן ראש הממשלה וחברות בקבינט המדיני הביטחוני. בתום ישיבת הממשלה היום סיפר שטרית כי בניגוד לשמועות, רק הבוקר הציע לו ראש הממשלה את תיק הפנים. לדבריו, הוא התלבט אם לעזוב את משרד השיכון אולם החליט להיענות להצעת ראש הממשלה. באשר לשמועות כי הוא כועס על ראש הממשלה משום שלא קיבל את תיק האוצר, אמר שטרית כי "לא עבר בנינו שום חתול בשום צבע".

אחרי שניטרל את המהומות והמאבקים הפנימיים, המכשול הבא של אולמרט הוא פרסום דו"ח וינוגרד.