חברת החשמל תנפיק לראשונה אג"ח לציבור בהיקף של כמיליארד שקל

זאת בעקבות קשיים בגיוס במסגרת הנפקות פרטיות * מתכוונת להוציא תשקיף מדף לגיוס 10 מיליארד שקל

חברת החשמל יוצאת לגיוס חוב במסגרת הנפקה ציבורית בפעם הראשונה. בכוונתה לגייס כמיליארד שקל בשלב הראשוני ובשלב מתקדם יותר מתכוונת החברה להוציא תשקיף מדף ובאמצעותו לגייס 10 מיליארד שקל נוספים.

בימים האחרונים החברה מנהלת מגעים בנושא זה עם רשות ני"ע ועם חתמים. את ההנפקה לציבור מקדם יו"ר חברת החשמל, רו"ח מוטי פרידמן, בתיאום עם הנהלתה.

החברה הגיעה למסקנה כי היא מיצתה את פוטנציאל הגיוס שלה במסגרת הנפקות פרטיות למוסדיים. החברה התאכזבה מהיקף הביקושים בהנפקות אלה, ומקווה להגדיל את הביקושים בהנפקה ציבורית.

כמו כן, להערכת הנהלת החברה, תנאי השוק בהנפקות ציבוריות עשויים לאפשר לה להשיג תנאי מימון משופרים לעומת תנאי המימון שהשיגה בהנפקות הפרטיות.

יצוין כי בהנפקת אג"ח פרטית למשקיעים מוסדיים שנערכה השבוע הצליחה חברת החשמל לגייס כ-300 מיליון שקל בלבד. הריבית על אג"ח נקבעה 4.8%, כ-0.4% מעל מרווח השוק.

בעבר כבר התכוונה החברה לגייס חוב ואף החלה בתהליכים להכנת תשקיף אך נסוגה בעקבות מחלוקת שהייתה לה מול רשות החברות בעניין השינוי המבני. בחברה מקווים להגיע להבנות עם רשות החברות שיאפשרו את פרסום התשקיף.

מרשות החברות נמסר בתגובה כי "החברה אכן פנתה לרשות החברות בנושא והודיעה כי היא מעוניינת לפרסם טיוטת תשקיף. טרם התקבלה החלטה באיזה אופן ינוסח השינוי המבני". במקביל שקלה חברת החשמל לגייס הון בחו"ל, ואופציה זו עדיין לא נזנחה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "החברה ממשיכה בהליכים לגיוס הון לצורך פיתוח משק החשמל".