להגדיל ההשקעה במגזרי הכימיה והמסחר, להפחית את משקל האלקטרוניקה והמחשבים

בית ההשקעות פסגות-אופק פרסם היום המלצות מעודכנות לגבי הסקטורים במדד ת"א 100 * "סקטור הכימיה עובר שינוי מבני מענף מחזורי לענף בצמיחה" * "מניות הבנקים מהוות עוגן של יציבות בתיק השקעות של משקיע סולידי"

להעלות את המשקל של תחום הכימיה והמסחר בתיק ההשקעות ולהוריד את משקל תחום האלקטרוניקה והמחשבים, אלו ההמלצות המרכזיות של בית ההשקעות פסגות-אופק שניתנו במסגרת סקירה מעודכנת (לאחר שאת סקירתו הקודמת פרסם בתחילת השנה), המפרטת את המלצותיו לסקטורים השונים במדד ת"א 100, ומעניקה לכל סקטור דירוג על-פי המשקל שהוא צריך לקבל לדעתו בתיק ההשקעות, לעומת משקלו במדד ת"א 100.

סקטור הכימיה, הכולל בעיקר את מכתשים אגן וכי"ל, זוכה להעלאת המלצה מעבר למשקלו במדד. "זה זמן שקיים שגשוג בענף החקלאות העולמי, אשר מתבטא בעליות מחירים חדות בסחורות. המצב המתמשך בסביבה העסקית נותן תחושה שהענף עובר שינוי מבני, וכי זה לא עוד ענף מחזורי אלא ענף בצמיחה" אומרים בפסגות.

"הציפיות החיוביות תרמו כבר להתרחבות המכפילים בענף, אם כי כי"ל ומכתשים אגן עדיין נסחרות בחסר לעומת מתחרותיהן הגדולות. לאור בסיס מצבן העסקי והדיסקאונט של מניות אלה, אנו מעלים את המלצתנו לענף לאחזקה מעל משקל השוק", הם מוסיפים.

התאוששות הכלכלה הישראלית שמביאה לעלייה בצריכה הפרטית, גורמת לפסגות להעלות את משקל מגזר המסחר בתיק. "הצמיחה של מגזר זה נתמכת בדו"חות החברות לרבעון הראשון", אומרים בפסגות. "השנה הקרובה תעמוד בסימן של קונסולידציה בין הרשתות הפרטיות. בחודשים האחרונים נסגרו יותר עסקאות של רכישות ומיזוגים בין הרשתות הפרטיות, ובתוך שנה-שנתיים המתחרים של הרבוע ושופרסל יציגו מכירות של יותר ממיליארד שקל. התופעה המבורכת תיצור מספר גושי מסחר גדולים יחסית, ותכניס שפיות לשוק. אנו מגדילים את החשיפה לענף מכיוון שהוא מציע שילוב של פעילות תזרימית עם סיפור עסקי חיובי, המקבל רוח גבית ממצב המשק".

מלבד המלצה על שופרסל והרבוע הכחול, ממליצה פסגות במגזר זה גם על דלק רכב, בשל ההערכה שתמשיך ברבעונים הבאים להציג תוצאות מצוינות כפי שהציגה ברבעון הראשון של 2007.

האלקטרוניקה - ענף רגיש

מנגד, מורידים בפסגות את ההמלצה לתחום האלקטרוניקה ל'משקל חסר', בציינם כי "ענף זה רגיש ברמת פעילותו למחזוריות הכלכלית העולמית. אנו רואים לנכון להוריד את ההמלצה מתחת למשקל השוק, שכן תוצאות חלק מהחברות כבר משדרות האטה בהשקעות בתוכנה ובציוד תקשורת בארצות-הברית ובמערב אירופה".

בתוך הענף ממליצים בפסגות להתמקד בחברות הקשורות לתעשיות הביטחוניות, שנהנות מביקושים חזקים ומצבר הזמנות, ביניהן אלביט מערכות.

מי שעוד זוכה להמלצה היא מטריקס, העוסקת בתחום שירותי ה-IT. "המניה נסחרת בתמחור חסר על רקע מעמדה בענף ומקורות הצמיחה שלה, ולכן אנו ממליצים עליה ב'תשואת יתר'", אמרו.

מנגד זוכות חברות מתחום ציוד התקשורת כמו אלווריון, אודיוקודס ואי.סי.איי להמלצת 'תשואת שוק'. "ישנה מגמת קונסולידציה בשוק זה, בו ראינו באחרונה מיזוגי ענק. לחברות הישראליות יהיה קשה להתחרות מול הענקיות, אך מצד שני הן עשויות להיות יעד אטרקטיבי עבור אותן חברות ענק".

עוד נזכיר, כי חברות האחזקה וההשקעה ממשיכות לקבל משקל חסר אצל פסגות בהמלצה זו, כמו בקודמת. "ישנו מספר מוגבל של חברות ראויות להשקעה בסקטור זה, ביניהן קבוצת דלק - בזכות איכות ניהול ויזמות גבוהה ופורטפוליו מוטה חברות תזרימיות ומדיניות דיבידנד, וכן סיכוי להנפקת דלק פטרוליום ו-IDE", ציינו.

כמו כן ממליצה פסגות על אי.די.בי, בעיקר בשל תשואת הדיבידנד הגבוהה העומדת על 8%-10%, וכן על קרדן NV ומבטח שמיר שזוכות להמלצה חיובית. מנגד, החברה לישראל ואפריקה ישראל זוכות להמלצת 'תשואת שוק'.

גם בסקטור המזון, הכולל את שטראוס גרופ ואסם נשמרה המלצת 'משקל חסר', בטענה ש"חברות המזון נסחרות לפי מכפילים גבוהים יחסית לעומת הרווח הצפוי לשנה הקרובה. לאור צפי להמשך צמיחה איטית בפעילותן, אנו רואים לנכון לשמר את ההמלצה לאחזקה מתחת למשקל הענף בשוק", מעריכים כלכלני פסגות.

סקטור הבנקים מקבל המלצה של 'תשואת שוק'. פסגות מציינים, כי אמנם מכפילי ההון של הבנקים בישראל נמוכים מהמקובל בעולם המערבי, אך הם נובעים מהצמיחה האיטית בתיק האשראי. "המלצתנו למניות הבנקים נשענת אמנם על היותם מושפעים לטובה מצמיחת המשק, אך בעיקר מעצם היותם תחליף אג"ח מצוין. מניות הבנקים מהוות עוגן של יציבות בתיק השקעות של משקיע סולידי, לאור שילוב של תשואה סבירה עם סיפור עסקי נטול זוהר". מבין הבנקים, בפסגות מעדיפים את השניים הגדולים, המגלמים לדבריהם תשואת דיבידנד נאה.

בנוגע לסקטור הנדל"ן הלוהט, ממליצה פסגות בשורה התחתונה לשמור על ההשקעה בסקטור זה כמו לפי משקל הסקטור במדד ת"א 100. "סקטור הנדל"ן מכיל מגוון חברות בעלות שונות גבוהה ביניהן בפעילות העסקית. אנו ממליצים להתמקד בחברות של נדל"ן מניב עם פעילות בארץ ומנופי צמיחה סבירים, ביניהן נכסים ובנין, אמות, איירפורט סיטי ומבני תעשיה.

"בשנים האחרונות כמעט כל השחקנים הישראלים שעסקו בפעילות בחו"ל רשמו רווחים בשל רוח גבית מסביבת ריבית נמוכה, ירידת תשואות בשווקים מערביים וירידה בתפישת הסיכון בשווקים מתעוררים, בעיקר במדינות שנכנסו או שצפויות להיכנס לאיחוד האירופי. נוכח תנודות השוק ומגמה של עליית ריבית בעולם, אנו נוטים למעט זהירות באשר לחברות הפעילות בשווקים מתעוררים", הבהירו. "