קבוצת ברגרואין מתרחבת בתל אביב הקטנה: השלימה רכישת רובע נחלת בנימין תמורת 50 מיליון דולר

ברגרואין רכשה את מתחם בית העמודים (2.5 דונם) ברחוב רמב"ם 12-16 וכן ארבעה מתחמים נוספים לשימור

קבוצת ההשקעות האמריקנית ברגרואין מתפרשת יותר ויותר בלב תל אביב הקטנה, ואתמול (א') היא השלימה את מסע הרכישה של נכסי רובע נחלת בנימין בעיר, מקבוצת רות שפייזר ומחברת פברטון, תמורת 50 מיליון דולר. ברגרואין רכשה את מתחם בית העמודים (2.5 דונם) ברחוב רמב"ם 12-16 וכן ארבעה מתחמים נוספים לשימור - רחוב רמב"ם 18, התבור 44, נחלת בנימין 7 ורמב"ם 15.

שפייזר החלה ב-1991 לרכוש בהדרגה בתים במתחם, באמצעות קבוצת רדלנד, בה החזיקה יחד עם בן זוגה שלמה לחי, לשעבר מראשי חברת סאפיינס. במשך 14 שנים רכשו השניים שבעה בניינים לשימור וכן מגרשים סמוכים המגלמים זכויות בנייה נוספות בסכום כולל של 42 מיליון דולר, כשמרבית הסכום מומן בהלוואות בנקאיות.

שפייזר התכוונה להפוך את הרחוב לרובע צרפתי, עם מלונות פאר, בתים לשימור, חנויות מעוצבות וחניונים תת-קרקעיים בפרויקט שהיקפו 53 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של 80 מיליון דולר. אולם הקשיים הפיננסיים אליהם נקלעה רדלנד, יחד עם התנגדות שהובלה בידי אמני המדרחוב, גרמו להקפאת המיזם ולמינוי כונסי נכסים מטעם הבנקים הנושים.

את חברת פברטון ייצג בעסקה עו"ד אמיר קדרי, השותף המנהל במשרד אהרונסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות'. שפייזר יוצגה על ידי עו"ד יעקב אנוך ממשרד פירון ושות'.