הנהלת חברת החשמל לא דיווחה לדירקטוריון שבנו של סמנכ"ל קשרי לקוחות מועסק באותה מחלקה

לפי הנהלים, מועמד שקרוב משפחתו מועסק ביחידה בה התפנה תפקיד אמור לדווח על כך למנכ"ל * בפועל, בן אריה מכהן מזה למעלה משנה בתפקיד סמנכ"ל השיווק כאשר בנו כפוף לו, אם כי לא באופן ישיר

האם הנהלת חברת החשמל הטעתה את הדירקטוריון בשאלת מינויו של אחד מהמנהלים הבכירים בחברה? ל"גלובס" נודע, כי דו"ח של מבקר הפנים בחברת החשמל, ד"ר אלי סברדלוב מצא, כי הדירקטוריון אישר את מינויו של סמנכ"ל השיווק וקשרי הלקוחות, יגאל בן אריה לתפקיד, זאת מבלי שדווח לה שבנו של בן אריה מועסק בחטיבת הלקוחות, וזאת בניגוד לנוהלי החברה.

בן אריה, לשעבר מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל מונה ביוני 2006 לתפקיד סמנכ"ל השיווק וקשרי הלקוחות בהמלצת ההנהלה. בנו של בן אריה, שגיב, מועסק מ-2001 בתפקיד בכיר בלשכת מנהל מחוז דן בחטיבת הלקוחות הכפופה לסמנכ"ל השיווק.

לפי הנהלים, מועמד שקרוב משפחתו מועסק ביחידה בה התפנה תפקיד אמור לדווח על כך למנכ"ל, ואם נמצא כי לא ניתן לאשר את מינויו, יתמנה לתפקיד רק אם קרוב המשפחה יועבר ליחידה אחרת. בפועל, בן אריה מכהן מזה למעלה משנה בתפקיד סמנכ"ל השיווק כאשר בנו כפוף לו, אם כי לא באופן ישיר.

גורמים בדירקטוריון ציינו, כי הנושא התגלה במסגרת בדיקה שמבצע מבקר הפנים בעניין העסקת קרובי משפחה בחברה. לדבריהם, מדובר בתקלה חמורה שמעלה חשד להטעיית הדירקטוריון. בקרוב ועדת כוח אדם בדירקטוריון צפויה לדון בשאלה האם להפוך את המינוי של בן אריה למינוי קבע. כזכור, כל מינוי בכיר בחברת החשמל מאושר קודם לתקופת ניסיון של שנה.

הפרשה גרמה גם למתיחות מסוימת בין הנהלת חברת החשמל לדירקטוריון. גורמים המקורבים לדירקטוריון טוענים, כי המנכ"ל הפורש, אורי בן נון, ניסה לחתום על הארכת מינויו של בן אריה וזאת בניגוד לסמכותו, וכשהדבר התגלה הוא ננזף על ידי הדירקטוריון.

"ההתנהלות של ההנהלה בנושא המינוי תמוהה. היה ידוע שבן נון רוצה למנות את בן אריה לתפקיד. היתה אפשרות להעביר את הבן מראש לאגף אחר, אבל העניין פשוט לא דווח לדירקטוריון. גם באגף משאבי אנוש ידעו על כך ולא אמרו כלום", אמרו גורמים בכירים בחברה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "סמנכ"ל הלקוחות יגאל בן אריה הביא לידיעת ההנהלה והדירקטוריון שבנו עובד בחברת החשמל והוא אף מופיע ברישומי החברה כבנו. כשעלתה מועמדותו של בן אריה לא ראתה בכך ההנהלה כל בעיה, שכן בנו אינו כפוף לו ישירות. על פי החלטה שהתקבלה בהנהלה, כבר לפני זמן מה, יועבר בנו של בן אריה לתפקיד אחר בחברה בחטיבה אחרת" לגבי דו"ח הביקורת נמסר כי "הדו"ח הופץ לדירקטוריון החברה. כל הנושאים שהועלו בדו"ח מטופלים, כדי לעמוד בנורמות הגבוהות הנדרשות מהעובדים, ובמיוחד מנושאי משרה בחברת החשמל".

אם זה לא מספיק אז ועד העובדים במחוז דרום נעל הבוקר את משרדו של מנהל כוח האדם, עופר אלסטר. הרקע לתקרית: חוסר רצונו של אלסטר לאשר מינוי או להתאים את תנאי המכרז, לעובדת שהוועד חפץ ביקרה. יו"ר הועד הארצי, מיקו צרפתי, סירב להתייחס לידיעה בנימוק כי מדובר בעניין פנימי.