הדיוטי-פרי נשאר בחוץ: שר האוצר יציג היום לממשלה את חבילת הגזירות לשנת 2008

הרשימה כוללת, בין השאר, מיסוי עקרות בית, ייקור תעריפי המים וביטול הנחות שונות לאוכלוסיית הקשישים * היקף הקיצוץ מוערך ב-6 מיליארד שקל

לאחר עיכובים רבים עקב לחצים פוליטיים יציג היום רוני בר און, שר האוצר, את חבילת הגזירות לשנת 2008. רשימת הגזרות כוללת בין השאר: מיסוי עקרות בית - גזירה שנוסתה מס' פעמים בעבר, ייקור תעריפי המים וביטול ההנחות שונות לאוכלוסיית הקשישים.

מחבילת הגזירות הוצאו מס' גזירות שעוררו מחלוקת קשה. בין השאר בוטלה הגזירה לקיצוץ הפטור ממס קנייה ומכס בקנייה בדיוטיפרי. בתכנון המקורי רצה האוצר להקטין הפטור מ-200 דולר ל-100 דולר, התברר שהדבר לא ניתן לביצוע משני טעמים תפעוליים. הראשון הוא שהמהלך היה מחייב את היוצאים בחו"ל בתשלום מע"מ וחנויות קופות רושמות שהיה דורש התאמה של המערכות. בנוסף היה חשש כי יווצרו "פקקים" בחנויות. גזירה של נוספת שבוטלה היא היטל של 1.5 דולר על כל תייר בגין לינת לילה.

מלבד קיצוץ של 6 מיליארד שקלים, האוצר מתכנן חלוקה של 4 מיליארד שקלים בעיקר בגין הסכמים קואליציוניים, בין השאר עם ש"ס ומפלגת הגמלאים. בנוסף, האוצר מתכנן לאפשר ביצוע של מספר חוקים פרטיים שאושרו בכנסת, כמו הוצאות טיפול בילדים כולל מעונות יום וצהרונים, אם כי בפריסה רחבה יותר מבחינת שנות תקציב. כן מתכוון האוצר להיענות לדרישת מפלגת גיל להגדלת קצבות הזקנה.

על פי התכנון באוצר, יעד הגרעון של הממשלה ב- 2008 ייקבע ל-1.6% לעומת 2.9% השנה. יעד הוצאות הממשלה נקבע ל-1.7% השקולים לתוספת של 4 מיליארד שקלים. בנוסף תהיה החרגה של 2.5 מיליארד שקלים , שהן הוצאה נוספת ודחויה למימון לבנון השנייה.