כלכלני אגוד: "האשם" בירידות החדות בשוקי המניות הוא האלמנט הפסיכולוגי ולא הכלכלי

(עדכון) - [לאתר המט"ח] האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.46% לרמה של 4.332 שקלים עם פתיחת שבוע המסחר

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.46% לרמה של 4.332 שקלים עם פתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום ו' על 4.272 שקלים, לאחר שאיבד 0.576% מערכו.

סקירת בנק אגוד

"אנו מעריכים כי הירידות שהיו בשבוע החולף הן בגדר תיקון ולא שינוי מגמה. לדעתנו, מה שהשפיע והוביל לירידות השערים בבורסות העולם היה האלמנט הפסיכולוגי ופחות האלמנט הכלכלי". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

לדבריהם, הכלכלות בעולם ממשיכות לצמוח בקצב נאה, במיוחד בשווקים המתעוררים כמו סין, הודו ורוסיה, וגם תחזיות צמיחת התמ"ג בשנים 2007-2008 במרבית השווקים בעולם הן אופטימיות ומצביעות על התרחבות כלכלית מרשימה.

בנוסף, גם נתון צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון השני תומך במגמה זו. ניתן לראות כי הצמיחה ברווחי החברות הנסחרות בבורסות וול סטריט ממשיכה להיות חזקה ואף עוברת את תחזיות האנליסטים (אם כי לא בקצב דו ספרתי).

כלכלני אגוד ממליצים להתרחק מסקטורים מסוכנים, כמו פיננסים בחו"ל, נדל"ן וריט, ולהתמקד בסקטורים מעניינים, כמו חברות אנרגיה, תרופות, תעשיות ביטחוניות וחברות המחלקות דיבידנד בשיעור גבוה.

לגבי הריבית, הסערה האחרונה בשווקים העלתה את הציפיות להורדת ריבית בארה"ב עד סוף השנה, ואילו בישראל צפויות בהדרגה העלאות ריבית נוספות, יחד עם זאת, באגוד מאמינים כי בהחלטה הקרובה יותר בנק ישראל את הריבית על כנה, בשיעור 3.75%.

ואשר לדולר והשקל, באגוד סבורים כי תנודתיות גבוהה עלולה להמשיך ולאפיין את צמד המטבעות בתקופה הקרובה, עד שתיחלש הסערה בשוקי המניות.

בשבוע הקרוב טווח המסחר של הדולר צפוי להיות בין 4.3 ל-4.36 שקלים לדולר. נקודת תמיכה מצויה ב-4.3 שקלים. נקודת התנגדות היתה ב-4.33 אך נשברה והנקודה הבאה נמצאת מעלה ב-4.394 שקלים.