שיכון ובינוי בוחנת הקמת תחנת הכוח הסולארית בנגב

קבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, בוחנת לראשונה כניסה לתחום האנרגיות החלופיות. כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות במשק האנרגיה, שיכון ובינוי מתעניינת בכניסה לתחום האנרגיה הסולארית, ובוחנת השקעה במספר חברות הפועלות בתחום.

הערכה היא ששיכון ובינוי שוקלת להתמודד במכרז שתפרסם המדינה להקמת תחנת הכוח הסולארית בנגב בהספק של 500-100 מגה-וואט. המכרז צפוי להתפרסם עד סוף השנה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-300 מיליון דולר.

שיכון ובינוי, בניהולו של אורי שני, הרחיבה בשנתיים האחרונות את פעילותה בתחום האנרגיה והתשתיות, זאת כחלק מהתוכנית האסטרטגית החדשה של החברה. את תחום התשתיות בקבוצה מרכז הסמנכ"ל, עמית שגב.

שיכון ובינוי כבר פועלת כיום בתחום החשמל הפרטי באמצעות חברת אתגל (62%) שרכשה לפני כשנתיים את תחנת הכוח של אשקוגן באשדוד ובוחנת כיום הקמת תחנות כוח על בסיס גז טבעי. במקביל, חברת הבת, סולל בונה שותפה כיום בקבוצה שבונה את מערכת הולכת הגז הטבעי. באחרונה התמודדה שיכון ובינוי (באמצעות שיכון עובדים) גם במכרז לרכישת מסופי פי גלילות.

הכניסה לתחום האנרגיות החלופיות תואמת את החזון של בעלת השליטה שרי אריסון להגדיל את ההשקעות בתחומי האנרגיה הירוקה, המים ואיכות הסביבה. גורמים המקורבים לשיכון ובינוי מעריכים, כי במידה והחברה תיכנס לתחום האנרגיה החלופית, הדבר יתבצע באמצעות חברת הבת כחול-ירוק (100%) שבניהולו של סגן הממונה על התקציבים לשעבר, אמיר לוי, הפועלת התחום איכות הסביבה.

תחום האנרגיה החלופית צבר תאוצה בשלוש השנים האחרונות על רקע העלייה החדה במחירי הנפט בעולם והצורך בגיוון מקורות האנרגיה. בשנה האחרונה הודיעו מספר חברות גדולות במשק בהן החברה לישראל, אורמת ואלקטרה כי הן בוחנות כניסה לתחום הדלר החלופי.שיכון ובינוי סיימה את הרבעון הראשון של 2007 ברווח נקי של 64 מיליון שקל, לעומת 31 מיליון שקל אשתקד. הכנסות החברה גדלו ברבעון ב-17.2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.04 מיליארד שקל. משיכון ובינוי נמסר בתגובה: "כחברת אחזקות אנו בוחנים מעת לעת את כדאיותן הכלכלית של ביצוע או מימוש השקעות שונות, לרבות בתחום האנרגיה החלופית".