מועצת רשות שדות התעופה החלה בתהליך להדחת מנכ"ל הרשות, גבי אופיר

זאת בטענה לכשלים בטיחותיים ואי סדרים ניהוליים * לדברי מקורביו, מדובר בניסיון של יו"ר הרשות, עובדיה עלי, לחדש מינויים פוליטיים שאופיר מתנגד אליהם

מועצת רשות שדות התעופה החלה הערב (ב') בתהליך להדחת מנכ"ל הרשות, אלוף (מיל') גבי אופיר, בטענה לכשלים בטיחותיים ואי סדרים ניהוליים.

לדברי מקורביו של אופיר, מה שעומד מאחורי התהליך הוא לא יותר מאשר ניסיון של יו"ר הרשות, עובדיה עלי, שמונה על יד שר התחבורה, שאול מופז, לחדש מינויים פוליטיים ברשות, אשר אופיר מתנגד אליהם.

עוד טוענים המקורבים שזהו לא יותר מאשר תיק שמבקש עלי לתפור לאופיר, שלא יעמוד בשום הליך ציבורי. בנוסף, לטענתם, אופיר מונה לתפקיד בספטמבר 2001. כהונתו הוארכה באוגוסט 2006 על ידי הממשלה ולכן מגוחך לטעון שדווקא עתה, לאחר שעלי נכנס לתפקיד בדצמבר 2006, נמצא אופיר לא מתאים לתפקיד.

ממשרד התחבורה נמסר שמדובר בעניין פנימי של הרשות וכי בניגוד לטענות שונות שהושמעו, לא נקבע שימוע לאופיר. יצוין, שמאז שמונה עלי לתפקידו על ידי מופז, היחסים בין השניים עכורים למדי.

להערכת גורמים ברשות היחסים משקפים את אי שביעות רצונות של מופז מהמשך כהונתו של אופיר. יצוין, שאוגוסט 2006 לפני שהוארכה כהונתו של אופיר ניסה מופז למנות מועמד אחר מטעמו, אך לא הצליח בסופו של דבר. מאז ניסה בכל דרך לגרום לעימותים שיביאו בסופו של דבר לפיטוריו של אופיר מתוך כוונה למנות במקומו מועמד אחר.