מפעלי נייר חדרה עוברת לשימוש בגז טבעי: הרווח יעלה ב-52 מיליון שקל בשנה

קבוצת מפעלי נייר חדרה היא הצרכן הראשון בצפון שעובר לשימוש בגז; במקביל הקבוצה תקים תחנת כוח פרטית בהשקעה של 250 מיליון דולר

הגז הטבעי מגיע לראשונה לצפון הארץ. היום (ב') החלה חברת מפעלי נייר חדרה שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, לעשות שימוש בגז טבעי, זאת לאחר שהושלם החיבור של המפעל למערכת ההולכה הארצית. בטקס שנערך בנוכחות שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא ומנכ"ל חברת נתיבי גז, דן ורדי, נחנך החיבור למערכת ההולכה שהקימה חברת החשמל ותתופעל על ידי נתיבי הגז הטבעי.

השימוש בגז הטבעי יחליף בחודשים הקרובים בהדרגה את השימוש במזוט בתהליך ייצור הנייר. מדיווח שהעבירה נייר חדרה לבורסה ניתן ללמוד עד כמה גדולה ההשפעה שתהיה לשימוש בגז על רווחיות הסקטור התעשייתי. בהסבה לגז טבעי השקיעה החברה 30 מיליון שקל בהקמת התשתית והסבת הציוד הקיים. מהדיווח עולה, כי המעבר לגז טבעי צפוי להביא עם השלמתו לחיסכון שנתי של 45 מיליון שקל בעלויות הדלק של החברות בקבוצה.

להערכת מפעלי נייר חדרה, בניהולו של אבי ברנר, המעבר לשימוש בגז

באופן מלא צפוי להביא לגידול של 25 מיליון שקל בשנה ברווח הנקי. יש לציין כי התרומה לרווח עשויה להשתנות בהתאם לשינוי ברמת מחירי המזוט.

נייר חדרה יהיה המפעל הראשון באזור הצפון שעובר לשימוש בגז טבעי. במקביל, צפויה מפעלי נייר חדרה להקים תחנת כוח פרטית בהספק של 230 מגה-וואט בסמוך לאתר החברה בחדרה, בהשקעה הנאמדת ב-250 מיליון דולר. התחנה צפויה לקום עד שנת 2009.

הגז הטבעי יסופק ע"י שותפות ים תטיס, שבשליטת קבוצת דלק (53%) עד לאמצע שנת 2011. מפעלי נייר חדרה חתמה על הסכם עקרונות עם ספקית הגז המצרית EMG, שבה שותף יוסי מימן לאספקת גז לתקופה של 15 שנה החל מ-2011.

אבי ברנר אמר כי "המעבר לגז טבעי מהווה בשורה משמעותית הן לשיפור איכות הסביבה והן להעצמת היכולת התחרותית של הקבוצה מול שוק הנייר העולמי". יו"ר הקבוצה צביקה ליבנת אמר כי "הזרמת הגז הטבעי במערך הייצור של קבוצת מפעל נייר חדרה הינו נדבך נוסף בפעילות ושמירה על איכות הסביבה שתמשיך להיות מרכיב מרכזי בעתיד".