שלמה לירן עוזב את שבדיה: התמנה למנכ"ל אריקסון ישראל

בראיון שנתן ל"גלובס" בספטמבר 2005 ניבא לירן כבר אז כי הוא עשוי לחזור לישראל עם סיום חוזהו בחברת הסלולר השבדית Scandinavia 3

שלמה לירן, סגן יו"ר חברת הסלולר השבדית Scandinavia 3, יתמנה החל מה-1 בינואר 2008 למנכ"ל אריקסון ישראל במקומו של מאטס ביוסרופ. לירן יעזוב את שבדיה לאחר ארבע שנים בחברת הסלולר המקומית. לפני מינוי למנכ"ל בחברה המתמחה בניידים לדור השלישי, כיהן לירן כמנכ"ל חברת הלוויין yes, כשבתקופתו צמח בסיס המנויים של החברה לנתח שוק של כ-30% (400 אלף מנויים). לפני התפקיד ב-yes כיהן כמנכ"ל שטראוס. לאחרונה אף היה מועמד לירן גם להחליף את יעקב גלברד כמנכ"ל בזק אך סירב להצעה.

בראיון שנתן ל"גלובס" בספטמבר 2005 ניבא לירן כבר אז כי הוא עשוי לחזור לישראל עם סיום חוזהו בחברת הסלולר השבדית. לירן התייחס באותו ראיון גם להבדלים באופן העבודה בין ישראל לשבדיה. "אני עובד אותה כמות שעות שעבדתי בישראל, אבל אני חוזר הביתה ממש לא עייף, בעוד שבישראל הייתי חוזר רצוץ. התחושה היא ששם אתה הולך לעבוד, ובישראל אתה הולך להילחם. בארץ, אתה בא למקום העבודה, וזה לא משנה אם יש או אין לך את הסמכות ואם אתה צודק או טועה. כדי להשיג את מה שאתה מאמין בו, אתה צריך להילחם". לירן היה מועמד בשבדיה לפרס על הצטיינות בתחום ההיי-טק בשבדיה לאחר שגבר על כ-600 מתחרים אך לבסוף נבחר מועמד אחר.

לירן יתחיל, כאמור, את עבודתו הרשמית באריקסון בינואר הקרוב אך יתכונן לתפקידו החדש במהלך התקופה שנותרה עד אז. "אני גאה ונרגש מאוד מההזדמנות לקחת חלק בהצלחתה המתמשכת של חברת הטלקומוניקציה המובילה", אמר עם מינויו.

אריקסון ישראל הוקמה ב-1997 והיא נחשבת לנציגות הישראלית הגדולה ביותר בקרב חברות תשתיות התקשורת. מוצרי החברה משרתים את ארבע חברות הסלולר ולקוחות גדולים נוספים כמו בזק, משרד הביטחון ועוד.

אריקסון נחשבת למובילה בתחום ה-Mobile Broadband ומספקת חלק לא מבוטל מתשתיות הדור השלישי של פרטנר וסלקום. בימים אלה מתמודדת החברה במכרז ה-UMTS אותו פרסמה חברת פלאפון.