פתיחת לימודים ללא שביתות: שנת הלימודים במגזר הערבי נפתחה היום כסדרה

במשרד החינוך מסכמים בסיפוק מאמצים פוריים להבטחת פתיחתה של שנת הלימודים: ארגון המורים העל-יסודיים הודיע ביום חמישי כי יכבד את צו בית-הדין הארצי לעבודה

שנת הלימודים במגזר הערבי נפתחה הבוקר (שבת) כסדרה, ו-460 אלף תלמידים הגיעו היום לבתי הספר, לאחר שועד ראשי הרשויות הערביות חזר בו אתמול מהחלטתו להשבית את פתיחת שנת הלימודים ביישובים הערביים.

זאת, עקב המגעים שהתנהלו בין הוועד לבין משרדי החינוך והפנים, בהשתתפותו של נשיא המדינה, שמעון פרס. על פי הסיכומים, החינוך במגזר הערבי יקבל תוספת של 100 מיליון שקלים, וכן 40 אלף שעות לימוד נוספות, בעלות של 21.9 מיליון שקלים.

בנוסף, יוקמו ארבע ועדות שיבחנו סוגיות הנוגעות למגזר הערבי - בנושאי הישגי התלמידים, תכנים לימודיים, בינוי ולקויות למידה. הוועדות יחלו לפעול באוקטובר, ויידרשו להגיש את מסקנותיהן כעבור שלושה חודשים. ועדה נוספת המשותפת למשרד ראש הממשלה ולמשרד הפנים תבחן את תקציבי הרשויות הערביות.

המורים וההורים בשדרות יאפשרו את הלימודים

במשרד החינוך מסכמים בסיפוק מאמצים פוריים להבטחת פתיחתה של שנת הלימודים: ארגון המורים העל-יסודיים הודיע ביום חמישי כי יכבד את צו בית-הדין הארצי לעבודה, האוסר עליו להשבית את השבוע הראשון ללימודים. בארגון מתחייבים גם לא לשבש את הפעילות בבתי-הספר העל-יסודיים.

כזכור, בית-הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה זמני בו הוא אוסר על ארגון המורים העל-יסודיים להשבית את הלימודים לפחות עד 9 בספטמבר, בכדי לאפשר את קיום המשא-ומתן עם משרד האוצר, על תנאי השכר של המורים בארץ. עם זאת, בארגון אומרים שהם לא יהססו לשבות לאחר הדיון החוזר בבית הדין בשבוע הבא.

במקביל הודיע אמש גם ועד ההורים בעיר שדרות כי לא ימנע את פתיחת שנת הלימודים ב-2 בספטמבר. בוועד קיבלו התחייבות בכתב מסגן שר הביטחון וממשרד החינוך, לפיה בקשותיהם לבניית בתי ספר חדשים ותחנות הסעה ממגונות, ימולאו בלוח זמנים סביר.

לפני מספר ימים קרא ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להורים בשדרות ובישובי עוטף עזה לשלוח את ילדיהם לבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים. "התלמידים למדו שנים בבניינים אלה בטרם מוגנו. כולם למדו וחזרו הביתה בריאים ושלמים, ואני מאחל שכך יהיה גם בעתיד", אמר ראש הממשלה.