נטפלים למשתמטים החילונים

האם החייל האמיץ הפך לפוליטיקאי חרד שמחפש משתמטים מתחת לפנס?

השורש ש.מ.ט השתלט על חיינו. מספיק שנכתוב את המילה "השתמטות" בידיעה על איזו עסקה נידחת כדי לקבל עשרות טוקבקים. כמה שאנחנו כועסים על כוכבי "כוכב נולד", מרינה וג'קו ודומיהם, שברוב עוונותיהם לא עשו צבא.

לעליהום הזה כבר יש תוצאות, אבל המרוויח העיקרי הוא לא הצבא. בגיבוי ובליבוי של לא מעט פוליטיקאים, הצליח הקמפיין הזה להדחיק מהתודעה את המשתמטים האמיתיים, שהוא מגזר שלם באוכלוסייה הישראלית.

נתחיל בקצת חשבון:

כ-25% מהצעירים בגיל הגיוס אינם מצטרפים לצבא ובשפת העם - "משתמטים". עכשיו בואו נבדוק מיהם. 4% לא רלוונטיים לעניינו, מאחר שהם חיים בחו"ל. 4% לא מתגייסים מסיבות של רישום פלילי, ואותם אנחנו בכלל לא רוצים בצבא.

הנה, כבר הגענו ל-17% אחוזי "השתמטות". בואו נבדוק גם אותם. כ-7% משוחררים מסיבות רפואיות ונפשיות (ושם כנראה מתחבאים הסלבס). אז לאיפה נעלמו כל השאר? הנה הם: כ-11% משתחררים מהצבא בנימוק של "תורתם אמנותם".

עכשיו, אתם מכריזים מלחמה על ההשתמטות? אז אולי כדאי שתשימו לב שדוגמניות וסלבס מסוגים אחרים הם לא יותר מפרומיל של הפרומיל בתופעת ההשתמטות. נראה אתכם יוצאים למלחמה נגד המשתמטים האמיתיים, ש"תורתם אמנותם". מרינה מקסימיליאן בלומין פשוט נמצאת מתחת לפנס, אז הכי קל לחפש אותה. נראה אתכם מוצאים את המשתמטים שמתחבאים מתחת לאוהלה של התורה.

איש העסקים ראובן אגסי מעדיף לגייס לחברה שלו אנשים שעשו צבא, או שעשו שירות לאומי כלשהו. וזה בסדר. זאת החברה שלו, ושיעשה בה מה שהוא רוצה. אגסי בא מתחום ההיי-טק, וספק אם רבים העובדים שלו שמגיעים מתחום "תורתם אמנותם".

הרמטכ"ל לשעבר, האלוף אהוד ברק, הוא החייל הכי מעוטר בתולדות צה"ל וממש אי אפשר להאשים אותו בפחדנות. השאלה היא אם הפוליטיקאי אהוד ברק אמיץ באותה מידה. נראה אותו מכריז מלחמה על ההשתמטות של המגזר החרדי.