גרשון זלקינד ניצל את החולשה במניית אלקטרה לרכישת מניותיה בכ-60-70 מיליון שקל

זלקינד ביצע את הרכישה באמצעות קבוצת אלקו * מניית אלקטרה מרכזת היום את נפח המסחר הגבוה ביותר בבורסה של אחד העם

חברת אלקטרה עברה זעזועים רבים מאז נודע על קריסתה של חברת הבניה חפציבה. גרשון זלקינד, בעל השליטה, באמצעות קבוצת אלקו , חושב כי העונש שהעניק שוק ההון למניית החברה הבת, מוגזם ולכן החליט לנצל את המחיר ההזדמנותי.

קבוצת אלקו רכשה היום בשוק 'בלוקים' של מניות בהיקף כולל של 60-70 מיליון שקל של החברה הבת אלקטרה, בעסקאות שנסגרו עוד בטרם החל המסחר בפועל (לפי מחיר מוסכם מראש) ובאו לידי ביטוי בתחילת יום המסחר.

האיסוף המאסיבי מסביר את העובדה כי אלקטרה מרכזת את נפח המסחר הגבוה ביותר בבורסה של אחד העם במהלכו היא עולה (נכון ל-14:30) בכ-2%. נכון להיום מחזיקה אלקו בכ-64% מהון המניות הכולל של הבת ולאחר הרכישה היא צפויה לעבות שליטתה לכדי כ-67% מההון הכולל.

מאז סוף חודש יולי חלה תפנית מרה בכיוון המניה וזו החלה במהלך של צניחה חופשית ואיבדה כשליש מערכה במהלכו של חודש בודד. את האשמה המרכזית כמובן יש לייחס לפרשיית חפציבה , זאת מאחר ואלקטרה הודיעה כי היא חשופה בכ-170 מיליון שקל לחברת הבנייה הקורסת, לה היא שימשה כקבלן מבצע בפרויקטים רבים.

בדוחות הרבעון השני של השנה כבר הפרישה אלקטרה כ-119 מיליון שקל ואת ייתרת ה-50 מיליון השקלים היא תפריש בדוחות הבאים. למרות שאלקטרה לא ויתרה על הסכומים שמגיעים לה עדיין לא ברור כמה (ואם בכלל) תוכל להציל מהסכומים.

ללא כל קשר לפרשת חפציבה, משבר הסאב-פריים שהשפיע וממשיך להשפיע לרעה על המומנטום בבורסה, לא 'ריחם' גם על אלקטרה שנחלשה גם בגינו. שילוב של משבר האשראי, שהעלה את סיכונה של חברה, כדוגמת אלקטרה, המשקיעה בעסקאות ייזום בשווקים מתפתחים, ובשל השלכות חפציבה דירוג החוב של החברה ירד, מה שללא ספק הוסיף עוד 'קיסם למדורה'.

יחד עם זאת, במהלך השבועיים האחרונים חל תיקון והמניה החלה מתאוששת תוך שהיא מוסיפה לערכה כ-15%, אך עדיין רחוקה ב-25% מהשיא שרשמה במהלך חודש יולי. לא צריך ללכת מדי רחוק על מנת להבין כי בקבוצת אלקו יודעים להריח מחיר הזדמנותי.

נזכיר כי במהלך השנה, מחקה הקבוצה, את אלקטרה צריכה, לאחר שהציבור נענה להצעת רכש מלאה שהגישה. המחיקה נעשתה לאחר שהחברה הבת דיווחה במהלך השנתיים האחרונות על הרעה משמעותית בעסקיה והנה בדוחות הרבעון השני של החברה, שפורסמו לאחר המחיקה, ניתן היה לראות על הטבה משמעותית בעסקיה.

אלקטרה