מפעיל ה-BlogTV בקנדה לוחץ על DELETE: מנתק את הקשר עם תפוז

בהודעה לבורסה מציינת תפוז כי נבחנת האפשרות לפנות לערכאות משפטיות כנגד החלטת Alliance Atlantic להפסיק את הפעילות

האם מיזם BlogTV של תפוז בקנדה חטף מכה קשה? היום הודיעה החברה כי חברת המדיה אליאנס אטלנטיק (Alliance Atlantic) הקנדית, המפעילה את אתר BlogTV במדינה, החליטה להפסיק את הפעילות שלו.

פעילות BlogTV היא מרכזית ביותר עבור תפוז, ולמעשה היא כמעט היחידה שלא בגבולות ישראל (למעט פעילות ראשונית בארה"ב). בתפוז ראו בפעילות במדינה זאת חלוץ לכניסה למדינות נוספות, ולכן יש להפסקת הפעילות משמעות גדולה להמשך פעילות המיזם בחו"ל.

לאחרונה נרכשה Alliance Atlantic על ידי חברת התוכן הגדולה בקנדה, Crown West, ומנהליה החדשים החליטו להפסיק את הפעילות.

גורמים המקורבים לפעילות BlogTV בקנדה טוענים כי הסיבה להפסקת הפעילות היא ככל הנראה פוליטיקה פנים ארגונית, כאשר הבעלים החדשים רוצים לקעקע פעילות יזומה על ידי הבעלים הקודמים. בהודעה לבורסה מציינת תפוז כי נבחנת האפשרות לפנות לערכאות משפטיות כנגד ההחלטה של Alliance Atlantic להפסיק את פעילות BlogTV באופן מיידי.

בנוסף, בתפוז אומרים כי הפעילות של האתר לא תופסק ותהפוך לחלק מהפעילות של האתר האמריקני שכבר פועל, "אני לא רואה בזה מכה קשה לפעילות BlogTV, ואין לכך כל השפעה לטווח הקצר או הארוך. אנחנו נמשיך להפעיל את השירות והמיזוג בין הפעילות הקנדית והאמריקנית תוכל להביא לחיסכון בעלויות", אמר מנכ"ל תפוז, גיא אליאב.

עוד אומרים אותם גורמים כי ל-Alliance Atlantic יש התחייבות כלפי הפעילות של החברה בקנדה בצורת פרסום האתר, וייתכן כי הבעלים של BlogTV בקנדה ידרשו פיצויים על הפרת החוזה, לטענתם.

ההסכם להפעלת BlogTV בקנדה נחתם ביולי האחרון, כשחברת תפוז הודיעה כי החברה הבת שלה, blogTV, חתמה על הסכם עם GS New Media הקנדית, המוחזקת על ידי חברת הפוסט-פרודקשן הישראלית גראוויטי ושמי לוי, שתשמש כסוכן בלעדי של blogTV בקנדה. על פי הערכות בחברה, ההשקעה מהצד הקנדי בשיתוף הפעולה החדש היתה אמורה להגיע לכמה מיליוני דולרים בשנה. במחצית הראשונה של 2007 פעילות BlogTV בחו"ל יצרה לתפוז הפסד של 1.7 מיליון שקל.

על פי ההסכם עם Alliance Atlantic, במסגרת האתר בקנדה (www.blogTV.ca) היו אמורים המשתמשים לייצר תוכניות blogTV אישיות באמצעות מצלמת אינטרנט, ולהעבירה בשידור חי לגולשי האתר. כמו כן, אמור היה לקום שיתוף פעולה בהצגה הדדית של תכני blogTV באינטרנט ובטלוויזיה, בזכות טכנולוגיות מתקדמות.

Alliance Atlantic, היא אחת מחברות המדיה הגדולות במדינה הפועלת בתחום של הפצה והפקה של סרטים ותכנים, ובין השאר מחזיקה 13 ערוצי טלוויזיה. החברה מגלגלת מחזור של 1.3 מיליארד דולר בשנה, והיא נרכשה על ידי Crown West, חברת התוכן הגדולה בקנדה, תמורת 2.3 מיליארד דולר.