רופרט מרדוק הודיע אמש (ג') כי הוא נוטה לבטל את מדיניות ה"וול סטריט ג'ורנל" (WSJ), שבמסגרתה נגבה תשלום תמורת הגישה לאתר. לדבריו, "סוגיה זו עומדת בראש רשימת ההחלטות שאדרש לקבל", אחרי שתושלם עסקת רכישת דאו ג'ונס, המוערכת ב-5 מיליארד דולר. "נראה שזו הדרך שנבחר", אמר מרדוק, יו"ר ומנכ"ל ניוז קורפ.
הפסקת החיוב על הכניסה לאתר WSJ נראית כצעד טבעי, בעקבות הודעת ה"ניו יורק טיימס" השבוע כי יפסיק את השירות המקוון בתשלום. בעקבות כך, ה"פייננשל טיימס" ייוותר, למעשה, אחד מקומץ העיתונים הגדולים שעדיין גובים תשלום על חלקים נרחבים מהתוכן המקוון שהם מפרסמים.
מרדוק אמר כי הוא צופה שההחלטה לבטל את החיוב על שירות המנויים המקוון של ה-WSJ תביא להפסד הכנסות של כ-30 מיליון דולר בטווח הקצר, אולם הוא מעריך כי העיתון המקוון ירוויח הרבה יותר מהכנסת שירותי חיפוש או מהעובדה שכמות גדולה יותר של קוראים תאפשר הגדלת ההכנסות מפרסום מקוון. הוא מעריך כי קהל הקוראים של האתר עשוי לצמוח ל-10-15 מיליון קוראים מהרמה הנוכחית, שעומדת על מיליון קוראים, מה שיעניק למפרסמים גישה לקבוצה "אמידה ומשפיעה".
ניוז קורפ, שהיא גם בעלת הרשת החברתית מייספייס, מאפשרת למפרסמים לכוון במדויק לקהלים ספציפיים. "כיוון ממוקד מטרה כזה", יאפשר למייספייס להכפיל את הכנסותיה, אמר מרדוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.