רכבת ישראל שומרת על האינטרסים של "ישראלי": אינה מסכימה לחלוקת "ישראל היום" בתחנות

סמנכ"ל הנוסעים ברכבת: "לרכבת חוזה עם 'ישראלי', וכל עוד חוזה זה בתוקף - אין הרכבת יכולה לאפשר חלוקת עיתונים מתחרים"

רכבת ישראל שומרת על האינטרסים של "ישראלי" - ומבהירה כי היא אינה מסכימה לחלוקת עיתוני "ישראל היום" של המיליארדר שלדון אדלסון בתחנות ובמתחמי הרכבת. "לרכבת חוזה עם העיתון 'ישראלי', אשר זכה במכרז הרכבת להפקת עיתון לנוסעים. לפיכך, כל עוד חוזה זה בתוקף, אין הרכבת יכולה לאפשר חלוקת עיתונים מתחרים אשר פעילותם עלולה, מן הסתם, לפגוע בהתקשרותה של הרכבת עם הזכיין הקיים", כתב סמנכ"ל הנוסעים ברכבת, שי איזנברג, לאשר בהרב, מו"ל "ישראל היום".

המכתב בא בהמשך לפנייה של "ישראל היום" למנהלי תחנות הרכבת בדבר חלוקת העיתונים באזוריה. "הכל תוך התעלמות בוטה מכללי התנהגות נאותים והצגת מצג שווא כאילו אין הרכבת מתנגדת לחלוקת העיתונים בתחנות", כתב אייזנברג - והוסיף כי "העברת פנייה אליי בבקשה לחלק את עיתון 'ישראל היום', ובמקביל הצגת תמונה מעוותת למנהלי התחנות לפיה פנייה זו זוכה, לכאורה, להיענות חיובית מהרכבת - על אף שהובהר לך בשיחתנו שאין זה כך - אינה מקובלת, בלשון המעטה".

איזנברג הבהיר לבהרב, כי גם אם החוזה בין רכבת ישראל לבין "ישראלי" שבבעלות שלמה בן-צבי יגיע לסיומו מכל סיבה שהיא - עדיין הרכבת מחויבת לפעול בהתאם לחוק חובת המכרזים, ולא אלפשר חלוקה שירותית של כל עיתון אחר.

"התנהלותכם האגרסיבית המתמשכת הבאה לידי ביטוי בהשלכת ערמות עיתונים בפתחי ובשטחי תחנות הרכבת, בניסיון להציב עובדות בשטח ולחלק עיתונים בתחנות, על אף שהובהר לכם חזור והבהר כי אין לכך הרשאה, אינה עולה בקנה אחד עם רוח פנייתך אליי. בהתאם לכך, מצאתי לנכון להורות לאנשי לנתק עמכם כל מגע, לבטל פגישות שתואמו, ובמקביל הונחו כל מנהלי התחנות לא לאפשר למפיצים מטעמכם להכנס לשטחי התחנות, כמו גם לסלק כל עיתון שיונח על-ידי מפיציכם בשטחי הרכבת. דרך התנהלותכם זו גם תובא בחשבון בכל התפתחות שתהיה בעתיד", כתב איזנברג.

לסיכום כתב איזנברג לבהרב, כי הרכבת שומרת לעצמה את הזכות לתבוע מ"ישראל היום" כל נזק שייגרם לה או לכל המצוי עימה בקשר זה או אחר בכל הנובע מהתנהלותם - זאת, לדבריו, "בכדי לבלום את התנהגותכם הכוחנית ואת השגות הגבול שלכם ושל עיתונכם במקרקעי הרכבת".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב על הידיעה.