יצחק תשובה מפזר אבק כוכבים: יחגוג מחר יום-הולדת 100 לפלאזה - המטרה היא שכל ניו-יורק תשתתף בחגיגה

אחרי הכל, לחברת אלעד הפרטית מטרה מרכזית - מכירת דירות: לאחרונה נמכרה דירת 6 חדרים לאיש עסקים מלונדון ב-56 מיליון דולר, דירת 2 חדרים, מרוהטת בעיצוב ורסאצ'ה, נמכרה תמורת 12.5 מיליון דולר

הם התעמרו בו בעזרת מייקל בלומברג, ג'סי ג'קסון, סוזן סרנדון ו-וודי אלן, אבל מחר הוא יענה להם בפול אנקה: טייקון הנדל"ן הישראלי יצחק תשובה צפוי לנצח מחר (ב') בערב על חגיגות 100 שנה למלון הפלאזה במנהטן שבבעלותו, כשהוא נעזר בסוללת סלבריטאים ופינוקים מרשימה כדי לשכנע את הניו-יורקים שימי הזוהר של מלון הפלאזה ההיסטורי ממש לא מאחוריו.

הפלאזה, אותו רכש תשובה לפני כשנתיים וחצי ב-675 מיליון דולר, יחגוג היום יום-הולדת 100 בחברתם של 500 אורחים ועוגת ענק בגובה 12 רגל בדמות הבניין, שזכתה למשמר אבטחה מיוחד. בנוסף לאירוע הפרטי תכלול החגיגה גם מפגן זיקוקים מרהיב בו יוכלו לצפות כל תושבי ניו-יורק, וכן הופעה פתוחה לכל, בין היתר בהשתתפות פול אנקה והתזמורת הפילהרמונית של העיר. שיא ההופעה: שיר שמילותיו שונו על-ידי אנקה כדי לתת כבוד לפלאזה ביום חגו.

נראה שתשובה כבר הפנים את מה שאולי לא הבין עד הסוף כשרכש את הפלאזה: הניו-יורקים רואים בבניין הזה חלק בלתי נפרד מן העיר שלהם. גם ניו-יורקי שאין לו תקציב לכוס קפה באחת ממסעדות היוקרה של המלון עשוי לחוש רגשות בעלות חזקים ביותר על המבנה, שתואר בספרים ובסרטים אין ספור וכיכב באירועים היסטוריים. על כן, מטרת העל של האירוע היא לפנות לליבם של תושבי ניו-יורק ומוקיריה מכל העולם, ולשכנע אותם סופית כי כל רע לא יאונה לנכס ההיסטורי גם בידי הישראלי הזר והמוזר.

קבוצת הניו-יורקים שהתנגדה בתקיפות לתוכנית של תשובה לגבי הפלאזה, וכללה מגוון סלבריטאים ואנשי ציבור, הוטרדה לא רק מן האפשרות כי תשובה יהרוס או ישנה את הבניין. היא זעמה גם על תוכניתו להקטין משמעותית את מספר חדרי המלון בבניין ואת היתר להפוך לדירות למכירות, ובכך לכאורה להפקיעו מן הציבור (לפחות מן הציבור העשיר) לטובת אנשים פרטיים (עשירים גם הם).

את העליהום על תשובה ליבה גם איגוד נערי המעליות ושומרי הסף, שהלובי החזק שלהם (no pun intended) שיחק תפקיד משמעותי בהתנגדות לתשובה ולמיזם הדירתי שלו. תשובה נאלץ לפצות את האיגוד כחלק מהשקטת הזעם הציבורי נגד שינוי הייעוד של הבניין.

מתיאור החגיגות המתוכננות, נראה כי צוות יחסי הציבור הבין היטב את המסר: הרעיון הוא לשתף את כולם בחגיגה, מנער מעלית ועד סטודנט חולמני. כמו כן, בדברם היום על הפלאזה, מדגישים כל נציגי תשובה וחברת אלעד שבבעלותו את המאמץ שהוקדש לשחזורו בדיוק כפי שהיה, תוך תיקון הנזקים וההזנחה מצד מגוון הבעלים הקודמים. "אפילו שחזרנו את הנברשת שנגנבה כשהוסרה לרגל חגיגות הנישואים של מייקל דאגלס וקת'רין זיטה ג'ונס", מסרה החברה ופיזרה קצת זוהר, קצת היסטוריה והרבה קרדיט לבעלים החדשים.

נראה כי כמו במאבקי נדל"ן רבים, ברגע שהובן כי את הנעשה אין להשיב, הפסיקו התושבים להילחם והם משתדלים להפיק את המירב מהמצב החדש. שומר הפלאזה הוותיק ממשיך לעמוד באותו המקום ולספר את הסיפורים ההיסטוריים על המקום בו עבד גם אביו, אך הפעם נראה שהוא עושה זאת ללא מרירות.

בסופו של דבר, המאבק על הפלאזה אפילו די השתלם לתשובה. הוא עזר לו להבין משהו לגבי כוחו של המותג שרכש: הוא הבין שקהל היעד של מותג הפלאזה הוא הרבה יותר גדול מן הקהל שבאמת יכול להשתכן או לבלות בו. אז מה עושים? בונים עוד פלאזות בכל העולם. עתה מתכננים תשובה וחברת אלעד לבנות רפליקות של המלון בכל העולם - לאס וגאס, שנחאי, סינגפור ובברלי הילס, כולם בהשקעות ענק.

ובזמן שתשובה מוכר את חלום הפלאזה להמונים, הולך לו לא רע גם במטרה המקורית של המיזם - מכירת דירות. לאחרונה נמכרה דירת שישה חדרים במלון לאיש עסקים מלונדון ב-56 מיליון דולר. דירת שני חדרים, מרוהטת בעיצוב ורסאצ'ה, נמכרה תמורת 12.5 מיליון דולר. מנכ"ל בנק ההשקעות בר-סטרנס רכש דירה תמורת 25 מיליון דולר. וכל זאת, עוד לפני ההשקה.