ליבני קוראת לדה-לגיטימציה גלובלית של החמאס בעזה: "הגיע הזמן לגאול את הדת מידי אלה שהפכו אותה לנשק"

בנאום בעצרת או"ם הוקיעה שרת החוץ את משולש הרשע מול ישראל: איראן, חיזבאללה וחמאס * קראה לאו"ם לנקוט פעולה נגד איראן

שרת-החוץ, ציפי ליבני, קוראת לדה-לגיטימציה גלובלית של משטר החמאס בעזה, מוקיעה את משולש הרשע שעמו מתמודדת ישראל: איראן, חיזבאללה וחמאס וקוראת לאו"ם ולמדינות תבל לנקוט פעולה נגד משטר האייתאללות בטהראן.

בנאום בעצרת הכללית של או"ם, היום (ב') אחה"צ לפי שעון ישראל, אמרה ליבני: "היום, מעל במה זו, אני קוראת לקהילייה הבינלאומית לאמץ, ברמה הגלובלית, מה שמדינות דמוקרטיות מיישמות ברמה הלאומית: מערכת תקנים אוניברסאלית להשתתפות בבחירות דמוקרטיות אמיתיות".

"שום דמוקרטיה אמיתית עלי אדמות לא תתיר למיליציות חמושות, או לקבוצות בעלות אג'נדות אלימות או גזעניות, להשתתף בבחירות", אמרה שרת-החוץ, "אך מדינות מסוימות מפגינות צביעות מוסרית ומיישמות מערכת סטנדרטים אחת בבית, ואחרת כלפי חוץ".

"מדינות אלה, שלעולם לא היו מתירות לקיצונים אלימים להשתתף בבחירות בשטחן, נותנות לגיטימציה לקיצונים אלה כאילו היו פוליטיקאים לגיטימיים, במקומות אחרים".

"דובר של אל-קאעדה אמר באחרונה, 'אנו נשתמש בדמוקרטיה שלכם כדי להשמיד את הדמוקרטיה שלכם'", אמרה ליבני. "דברים אלה צריכים להיות צפירת אזעקה לכולנו. הגיע הזמן לגאול את הדמקורטיה וההתחלה צריכה להיות דחיית אלה שמנצלים את הדמוקרטיה לרעה".

שרת-החוץ הציגה את מאבקה של ישראל בטרור הפלשתיני כחלק בלתי נפרד מהמאבק הגלובלי בטרור. "גרעין הסכסוך אינו שטחים אלא ערכים", אמרה השרה."הסכסוך במזה"ת אינו הסיבה לאג'נדה הקיצונית הגלובלית אלא תוצאה של אג'נדה זו".

"הניסיון המר מלמד ששיחוד קיצונים הוא תרופה לטווח הקצר, אך זו תרופה שמשלמים עליה ביוקר בטווח הארוך. לפני קבוצות כחמאס או חיזבאללה צריך להציג שתי אופציות: נתיב האלימות ונתיב הלגיטימיות. הן אינן יכולות לבחור בשתי האופציות בבת-אחת. ובחירה נוקשה זו צריך להציג גם לפני המשטר הרדיקלי באיראן".

"הגיע הזמן לגאול את הדת מידי אלה שהפכו אותה לנשק", הכריזה ליבני.

היא הדגישה שוב את שאיפת ישראל להקמת מדינה פלשתינית, אך אמרה כי תהליך זה חייב להישען על שני עקרונות: "כפי שישראל היא מולדת העם היהודי, כך פלשתין תוקם כמולדת וכפיתרון הלאומי של העם הפלשתיני, לרבות הפליטים... והעיקרון השני: שתי המדינות צריכות לחיות זו בצד זו בשלום ובביטחון בדיוק כפי שפלשתין בת-קיימא ופורחת בגדה המערבית וברצועת עזה היא אינטרס ישראלי, כך ישראל בטוחה חייבת להיות אינטרס פלשתיני".

"העולם אינו יכול להרשות לעצמו מדינת טרור נוספת", אמרה שרת-החוץ.

היא אמרה, כי בעוד שישראל והפלשתינים נוטלים על עצמם סיכונים, מצפה ישראל שהקהילייה הבינלאומית ומדינות ערב והעולם המוסלמי יציעו תמיכה, ולא יתנו תנאים. לדבריה, תמיכה כזו יכולה להינתן באמצעות סיוע פוליטי וכלכלי למדינה הפלשתינית החדשה; באימוץ חד-משמעי של כל הבנה פוליטית שתושג בין הצדדים; ובהעמקה וקידום של הקשרים האזוריים ושת"פ בין העולם הערבי לבין ישראל, במקביל להתקדמות לקראת שלום ישראלי-פלשתיני.

"אנו חייבים להתייצב נגד חוטפי גלעד שליט, אודי גולדווסר ואלדד רגב, שמשפחותיהם נמצאות עימנו היום... ונגד אלה שתוקפים מדי יום בטיליים בתים וגני ילדים בישראל", הכריזה שרת-החוץ.

בהתקפה קשה על איראן אמרה ליבני, כי שום מדינה אחראית לא תחלוק על כך שאיראן היא היזמית החשובה ביותר של טרור. "איראן היא מקור משמעותי מאוד של אי-יציבות ועימותים בעיראק, בלבנון, בפלשתין וברחבי המזה"ת כולו, והיא אויב של של דו-קיום ישראלי ישראלי ערבי".

"איש לא יחלוק על כך שאיראן מכחישה את השואה ומכריזה בגלוי על שאיפתה למחוק מהמפה מדינה חברה באו"ם, המדינה שלי. ואיש לא יחלוק על כך, שעיראק נוקטת צעדים פעילים להשגת מטרה", אמרה השרה.

"אך עדיין יש כאלה שמוסיפים להכשיל צעדים דחופים שנחוצים לבלימת השאיפות מטילות האימה של איראן, והם מתרצים זאת בצורך לקונסנסוס ולקיום שיח (עם האיראנים)", אמרה ליבני. "רבים מדי רואים את הסכנה אך יושבים בחיבוק ידיים בתקווה שמישהו אחר יטפל בבעיה".

"אנו צריכים לשאול: מה ערכו של ארגון שאינו מסוגל לנקוט פעולה יעילה נוכח התקפה ישירה על העקרונות שהוא הוקם כדי להגן עליהם? הגיע הזמן שאו"ם, ומדינות תבל, יקיימו את ההבטחה של 'לא עוד'", הכריזה שרת-החוץ.