הפעילות הטורקית תקטין את השיפור בתוצאות הכוללות של מנא"י ברבעון השלישי

פרסמה אזהרת רווח חשבונאית בסך 7 מיליון שקל בגין הפחתת נכס מס, בשל אי ודאות באשר לרווחיות עתידית למרות עלייה במרווחים הגולמיים * השיפור בפעילות המקומית צפוי להניב גידול ברווח הכולל

הפעילות של חברת נייר חדרה (מנא"י) בטורקיה ממשיכה להעיב על תוצאות הקבוצה, לפחות בטווח הקצר, כשהיום פרסמה החברה הכלולה חוגלה-קימברלי (49.9%) אזהרת רווח חשבונאית. זאת, עקב הקטנת נכס מס בגובה של 14 מיליון שקל בגין פעילותה בשוק הטורקי המתבצעת באמצעות KCTR. עם זאת מבהירה החברה, כי ההפרשה החשבונאית, שהשלכתה הישירה על החברה האם היא בהיקף של 7 מיליון שקל, לא תגרום להרעה בשורה התחתונה ביחס לרבעונים קודמים. בחברה צופים כי ההפרשה רק תפגע בהיקף השיפור הכללי של החברה, שמצפה לשיפור ברווחיות על רקע ההטבה בפעילותה בישראל.

הדיווח ששלחה יצרנית החיתולים שבשליטת קונצרן אי.די.בי. לאתר הבורסה מעלה מספר שאלות, כאשר בד בבד עם אזהרת הרווח הטורקית מפגינה החברה אופטימיות באשר להמשך פעילותה בשוק זה. בין היתר נכתב בהודעת מנא"י, כי "KCTR מצליחה לחזק את מעמד המותגים האגיס וקוטקס בשוק הטורקי, וכן להגדיל באופן משמעותי את מחזור המכירות שלה ברבעון השלישי, תוך שיפור במרווחים הגולמיים". ואם כך, מדוע נדרשת החברה להזהיר מפני הקטנת נכס המס?

התשובה נמצאת בעולם החשבונאות השמרני. לאחר שבתקופה המדווחת חלה החרפה בתחרות, שהביאה לירידה נוספת במחירי המכירה הסופיים, ולמרות השיפור במרווח הגולמי, הוחלט בעצה אחת עם רואי החשבון של החברה להקטין את ההכרה בנכס המס בשל ההפסדים הצבורים. זאת, מאחר שאין כרגע כל ודאות כי החברה תעבור בעתיד לרווח (ובהווה היא ממשיכה להפסיד).

במידה שהמיזם הטורקי של מפעלי נייר חדרה לא יצליח בסופו של דבר להניב רווחיות, הרי שהטבת המס החשבונאית לא תבוא לידי ביטוי. כמו כן, מאחר שתנאי התחרות הקשים בטורקיה נמשכו גם ברבעון השלישי, התחזק החשש בחברה ורוה"ח המליץ על הפחתת ההפרשה ב-14 מיליון שקל. אם גם בטווח הארוך הפרויקט לא יעבור לרווחיות צפויה KCTR, ובשרשור גם נייר חדרה, לדווח על מחיקות מהותיות בהרבה.

למרות העניין החשבונאי, מנכ"ל נייר חדרה אבי ברנר אופטימי, והוא מדגיש כי הכל פועל על פי התוכניות, ומעריך כי החרפת מלחמת המחירים בשוק החיתולים הטורקי הינה זמנית. "התוכנית העסקית בטורקיה מתקדמת", אומר ברנר, "תוך שיפור בעוצמת המותגים ושיתוף הפעולה עם יונילוור, שמגביר את הרחבת הפרישה בנקודות המכירה, אשר בהגדרה צפויות להניב שיפור בביצועים".

מאז כניסתה של מנא"י לשוק החיתולים הטורקי נרשמה ירידת מחירים של עשרות אחוזים, ובחברה מאמינים כי עם הזמן המתחרים הגדולים שלה, ביניהם פרוקטור אנד גמבל, ייאלצו להעלות חזרה מחירים. דבר זה צפוי למתן את התחרות ולגרום להצלחת החדירה לשוק הטורקי, שצומח בכ-10% בשנה.