סקר: 60% מהציבור מאמינים ל"כלבוטק" - ורק 10% לטיב טעם; מנכ"ל הרשת: "מופתעים לטובה, נכנסנו למשבר כש-100% האמינו ל'כלבוטק'"

נקודה מעניינת בסקר מכון "הגל החדש" עבור "גלובס": כ-40% מפקפקים, או נוטים לעמדת טיב טעם * עם זאת, גם הנשאלים שלא שמעו על הפרשייה נוטים להאמין יותר ל"כלבוטק" * מנכ"ל טיב טעם, דובי שניידמן: "אין שום שינוי במכירות"

מלחמה אבודה? 5 ימים לפני שידור תחקיר "כלבוטק" אודות מחדלים של רשת טיב טעם , כמחצית מהאוכלוסייה, 49%, מעידה כי כבר שמעה עד כה על הפרשה. מבדיקת עמדת הצדדים בפרשה, קרי למי מאמינים יותר, ל"כלבוטק" או לטיב טעם, עולה כי אין הבדל בין אלו ששמעו על התחקיר לבין אלה שלא, ושיעור המאמינים ל"כלבוטק" גדול משמעותית מאלה המאמינים לטיב טעם - כך עולה מסקר שנערך עבור "גלובס" על-ידי מכון המחקר, "מחקרי הגל החדש".

הסקר בוצע אתמול (ג') באמצעות האומניבוס השבועי של "מחקרי הגל החדש" בקרב מדגם מייצג של 502 מרואיינים, דוברי עברית, בגילאי 18 ומעלה. מניתוח דמוגרפי של תוצאות הסקר עולה כי שיעור המודעות לפרשה גבוה יחסית יותר בקרב בעלי השכלה והכנסה מעל לממוצע. כאמור, מהסקר עולה כי % 48.8 שמעו אודות התחקיר לעומת % 51.2 שלא שמעו אודותיו.

כשהוצגה לנסקרים טענת "טיב טעם" לפיה מדובר בצילומים מבויימים שבויימו על-ידי עובדי טים טעם אשר פוטרו מעבודתם ברשת ולכשהם נשאלו למי הם מאמינים יותר, % 60.8 ציינו את "כלבוטק" לעומת % 10.7 בלבד שציינו את "טיב טעם". אולם, % 28.5 ציינו כי הם אינם יודעים.

כאמור, מנתוני אמון הציבור בפרשה נראה כי מבחינת טיב טעם מדובר במלחמה אבודה, שכן אין הבדל משמעותי בקרב אלה המאמינים לגרסת "כלבוטק" בין אלה ששמעו אודות התחקיר לבין אלה שלא. יחד עם זאת, ניתוח דמוגרפי מראה ששיעור המודעות לפרשה גבוה יחסית יותר בקרב בעלי השכלה והכנסה מעל לממוצע. שיעור המאמינים יותר לכלבוטק גבוה יחסית בקרב צעירים, ובקרב בעלי השכלה והכנסה נמוכים.

למרות המלחמה אותה מנהלת טיב טעם מזה כחודש נגד פרסום תחקיר "כלבוטק" ובימים האחרונים נגד ממצאי התחקיר, נראה כי המותג "כלבוטק" קנה לעצמו במשך השנים יוקרה ומוניטין גדולים, כאלה שגם לרשת שיווק שמפעילה את כל הכוחות, המוחות והמשאבים קשה להילחם מולו, ונתונים הסקר מצביעים על כך בבירור.

עם היוודע לטיב טעם בדבר התחקיר אודותיה, שאמור להיות משודר ברשת כבר ביום ראשון הקרוב, עשתה רשת השיווק כל שביכולתה במטרה למנוע את שידורו.

שלשום, לאחר שנתקלה בסירוב מצד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להעלות קמפיין פרסומי הסברתי שנועד לשלול את ממצאי התחקיר ולהעביר את מסרי הרשת לפיהם מדובר בתחקיר שבויים על-ידי עובדים במפעל שפוטרו מעבודתם, החליטה הרשת לשחרר לאתר האינטרנט שלה, כמו גם לתקשורת חלקים נרחבים מחקירתה הנגדית שערכה בעניין.

למרות ממצאי הסקר ולמרות אמון הציבור באמינות "כלבוטק", המאבק של טיב טעם במהלך החודש האחרון הצליח לערער ולו במעט את התחקיר, למרות שטרם פורסם. עדיין כמעט 30% טרם החליטו למי הם מאמינים ולמעלה מ-10% ציינו כי הם מאמינים לטיב טעם, כך שטרם ניתן להגיד בוודאות האם מדובר בנוק אאוט אמיתי. בעוד חמישה ימים תתברר התשובה.

כפי שזה נראה עכשיו, טיב טעם לא מתכוונת לוותר. מבחינתה - זו המלחמה האמיתית שכן במידה ולא תעשה זאת, הדבר עשוי להמיט עליה אסון כבד.

כך או כך, המרוויח הגדול מכל הסיפור הוא לא אחר מאשר ארקדי גאידמק. גאידמק שאמור היה כזכור לרכוש את הרשת רק לפני חודשים ספורים, חזר בו בכוונותיו - בינתיים זה מתברר כרווח נקי.

טיב טעם