יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, מועמד מוביל לראשות מפעל הפיס

מקורביו טוענים כי ראש הממשלה נתן לכך את הבטחתו; לשכת אולמרט: אנו לא עוסקים כעת בנושא

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, נחשב למועמד מוביל לראשות מפעל הפיס, במקומו של שמעון כצנלסון. כך נודע ל"גלובס". מקורביו טוענים כי הוא כבר קיבל הבטחה בעניין מצידו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. אלדר מנסה לגייס תמיכה בימים האחרונים גם בקרב חברי כנסת, כדי לחזק את מועמדותו. כצנלסון צפוי להתמנות בסוף החודש לתפקיד מנכ"ל חברת הנדל"ן אולימפיה יורו קונסטרקשן, שבבעלות אחיו, אוסקר כצנלסון, וקבוצת ברונפמן-פישר. המינוי מותנה באישור הדירקטוריון של אולימפיה, שיבטיח לו שכר חודשי בגובה 140 אלף שקל.

אלדר, המשמש גם כראש עיריית כרמיאל, היה במשך שנים איש מפלגת העבודה ואף עמד בראש מטה הבחירות של השר בנימין בן-אליעזר. גורמים בפיס סבורים כי בעקבות הצטרפותו של אלדר לשורות מפלגת "קדימה" בבחירות האחרונות, אולמרט עשוי "להחזיר לו טובה". זאת גם על רקע העובדה כי לראש הממשלה הסמכות הבלעדית למנות את יו"ר מפעל הפיס.

מועמדותו של אלדר נחשבת לראויה גם משום שהוא משמש כדירקטור במפעל הפיס ב-15 השנים האחרונות והוא מכיר היטב את הארגון. עם זאת, ייתכן כי אולמרט יעדיף לבסוף שאלדר יישאר במרכז השלטון המקומי, כדי לחזק את התשתית הפוליטית של "קדימה" בבחירות לרשויות.

מול אלדר צפוי להתמודד על התפקיד איש העסקים הירושלמי אשר קדוש, עד לאחרונה דירקטור בפיס ומי שהיה מועמדו של אולמרט לתפקיד כבר בשנת 2003. קדוש הפסיד אז בהתמודדות לכצנלסון, שנחשב למקורבו של עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. גם קדוש הצטרף בבחירות האחרונות למפלגתו של אולמרט, לאחר שהיה חבר מרכז ליכוד במשך שנים.

לכאורה, אולמרט עשוי למנות את קדוש כדי "לסגור מעגל" אחרי ההתמודדות הקודמת, אך הדבר עלול להיפרש כאילו אולמרט שוב "דואג למקורביו". גם אזכורו של קדוש בדו"ח חמור שפרסם לאחרונה מבקר המדינה על הפיס, עשוי להקשות על מינויו של קדוש.

קדוש ואלדר מחזיקים בתפיסות שונות ביחס לאופי התנהלותו של הפיס. אלדר רואה בפיס מקור ישיר לתקצוב הרשויות המקומיות, ואילו קדוש סבור כי על הפיס להמשיך לתקצב גם את המועצה לתרבות ולאומנות בפיס, להעניק פרסים לסופרים מצטיינים ועוד.

אשר קדוש מסר בתגובה כי הוא לא מוכן להתייחס למועמדותו לפני שיו"ר הפיס הנוכחי יסיים את תפקידו. "לא ראוי לעסוק בכך כעת", הוא מסר. ממשרד רה"מ נמסר בתגובה כי "אנו לא עוסקים כעת בסוגיית המחליף ומטבע הדברים אין כעת שמות שניתן לדבר עליהם". עדי אלדר סירב להתייחס לידיעה.