ברגע האחרון: הסרט "החטיבה שנשכבה על הגדר" ישודר הערב בערוץ 1

בג"ץ קבע בדיון שנערך הבוקר כי אין עילה משפטית להתערבותו בשידור הסרט

הסרט "החטיבה שנשכבה על הגדר" ישודר הערב בערוץ הראשון לאחר שהעותרים משכו את עתירתם בהמלצת בג"ץ. הסרט ישודר בתום מהדורת "מבט". בית המשפט קבע בדיון שנערך הבוקר כי אין עילה משפטית להתערבותו בשידור הסרט.

הדיון בבית המשפט התקיים לאחר שקציני צה"ל במילואים, מוותיקי חטיבה 14, עתרו נגד הקרנת הסרט "החטיבה שנשכבה על הגדר", משום שחשבו שהסרט אינו משקף את הלך הלחימה כפי שהם רואים אותו.

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, שעמדה בראש ההרכב שדן בנושא אמרה: "צפיתי בסרט, והוא מלא כבוד והערכה לאנשי חטיבה 14. הסרט נעשה מנקודת מבט חיובית ואיני רואה כל עילה משפטית לפסול את הסרט לשידור".

בעקבות הדיונים שהיו בין ערוץ 1 לבין העותרים, אנשי חטיבת 14 בוצעו שינויים מסויימים בסרט, הושמטו קטעים ונקבע כי בתום הסרט יתקיים דיון באולפן בו ייקחו חלק מפקדי החטיבה.

הבוקר הודיע יו"ר רשות השידור, משה גביש כי לאחר שצפה בסרט ולאחר שמנכ"ל הרשות מוטי שקלאר נועץ בו לגבי הפעולות שבדעתו לבצע על מנת לאפשר את שידורו לרבות, תכנית אולפן עם ותיקי החטיבה, איזכור יחידות החטיבה, תיקונים עובדתיים שבוצעו בסרט והשמטת קטעים שאין להם כל קשר לסרט, הוא סבור כי המנכ"ל פעל היטב וכי אין כל מניעה לשדר את הסרט.