פסגות אופק: סימן חיובי למכתשים מדו"ח המכירות של סינג'נטה - "העוצמה ממשיכה"

האנליסטים חוזרים על המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 37 שקל למניה * תוצאות הרבעון השלישי צפויות להיות חזקות מאד ברמת המכירות

בעקבות פרסום דו"ח המכירות לרבעון השלישי של חברת סינג'נטה, מתחרתה של מכתשים אגן , ולקראת דוחות הרבעון השלישי, לימור גרובר, אנליסטית בפסגות אופק, מפרסמת היום (ה') עדכון המלצה למניה, בו היא חוזרת על המלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 37 שקל למניה.

סינג'נטה דיווחה הבוקר על מכירות של 1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.57 מיליארד דולר על פי תחזית הקונצנזוס. האנליסטית מציינת כי בניטרול השפעת מטבעות, צמחו מכירות המוצרים להגנת הצומח ב-16%. לאור העובדה שמכתשים אגן מציגה בדרך כלל שיעור צמיחה גבוה ממתחרותיה, זהו נתון מעודד מאד לקראת התוצאות הצפויות ברבעון השלישי.

לשם השוואה, במחצית הראשונה השנה הציגה סינג'נטה צמיחה של 7% במכירות חומרי הדברה לעומת צמיחה של 10% שהציגה מכתשים אגן. ברבעון השני הואצה צמיחת המכירות של סינג'נטה ל-9%, בעוד שמ.א. צמחה ב-16.5% בניטרול השפעת מטבעות.

על-פי ההערכות בפסגות אופק, מכתשים אגן צפויה להציג צמיחה של 16% ברבעון השלישי. יחד עם זאת, ייתכן שתוצאות סינג'נטה מצביעות על אפשרות לעקיפת תחזית זו.

על-פי הדיווח של סינג'נטה, המגמה החיובית בשווקי הפעילות אף התעצמה ברבעון זה. החברה מציינת במיוחד את דרום אמריקה ומציגה צמיחה של 34% במכירות לאזור. בנוסף, תחלואה גבוהה מהרגיל של פירות וירקות באירופה תרמה למכירות מוגברות של קוטלי פטריות בשווקים המרכזיים, מה שהביא לצמיחה של 12% בהכנסות מהאזור (בנטרול השפעת התחזקות האירו).

לדברי גרובר, תופעה זו עשויה לסייע אף למכתשים אגן להציג צמיחה חזקה באירופה.

עוד עולה מהדו"ח כי המכירות לצפון אמריקה הראו התאוששות משמעותית ברבעון זה וצמחו בשיעור של 11%, לעומת צמיחה אפסית במחצית הראשונה של השנה, נקודה מעודדת נוספת מבחינת מכתשים אגן. החברה מציינת כי עיקר הצמיחה נבע ממכירות חזקות של קוטלי עשבים בארה"ב. נזכיר, כי המחצית הראשונה של 2007 התאפיינה בתחרות קשה בארה"ב שהתאפיינה בהמשך שחיקת מחירים שהובלה ע"י חברת Bayer.

לבסוף, האנליסטית מציינת כי סינג'נטה העלתה את תחזית הרווח השנתית מצמיחה מוערכת בשיעור של "mid-teens" לצמיחה בשיעור של "high-teens".

לסיכום, אומרת גרובר, עוצמת המגמה החיובית בשוק האגרוכימיה ממשיכה להפתיע מדי רבעון. לאור זאת, תוצאות הרבעון השלישי של מכתשים אגן שיתפרסמו ב-7.11 צפויות להיות חזקות מאד ברמת המכירות, צפוי המשך שחיקה ברווחיות הגולמית, שנבעה מירידות מחירים חדות ברבעון הרביעי של 2006 ומשינוי בתמהיל המוצרים.