חברת שפיר הנדסה זכתה אתמול במכרז של רכבת ישראל לכריית המנהרות בקו הרכבת 1A, הקו המהיר מתל אביב לירושלים, בקטע ג' שבין שער הגיא לעמק הארזים, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל. פרויקט כריית המנהרות עתיד להיות הפרויקט ההנדסי הגדול ביותר בארץ, מלבד פרויקט בניית הרכבת הקלה בתל-אביב.
במכרז השתתפו שלוש קבוצות נוספות: קבוצה בראשות אפריקה ישראל
, קבוצה בראשות מנרב
וקבוצה בראשות שיכון ובינוי
. בקונצוריום של שפיר הנדסה חברה אלפינה האוסטרית.
במסגרת הפרויקט, שפיר הנדסה תהיה אחראית על כריית שתי מנהרות כפולות אחת באורך 1.2 קילומטר והשנייה באורך 11.5 קילומטר, המנהרה הארוכה ביותר בארץ, ועל בניית גשר שיחבר בין שתי המנהרות. המנהרות יובילו אל עמק הארזים, כחלק מתוואי המסילה אשר יוביל לתחנת הרכבת אשר תיבנה מתחת לבנייני האומה בירושלים.
את מרבית עבודת הכרייה יעשו, בפעם הראשונה בישראל, שתי מכונות כרייה ענקיות מסוג TBM אשר כורות בקצב מהיר ביותר של כ-20 מטר ביום עבודה. כמו כן, תהיה שפיר הנדסה אחראית על הטיפול בעודפי העפר אשר יכרו מהמנהרה.
משפיר הנדסה נמסר כי החברה גאה לקחת בפרויקט הענק, שהוא "בעל חשיבות לאומית גבוהה, ועתיד להדק את הקשר בין גוש דן לבירה". שפיר הנדסה אזרחית וימית היא חברה פרטית המובילה בארץ בתחום הבניה, הפיתוח והתשתיות. החברה נוסדה ב-1968 וצברה ניסיון רב במנהור, בבניית גשרים ומחלפים, בסלילת כבישים, בעבודות ימיות ובבניה ציבורית - למסחר ולדיור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.