המקום בו מיליונרים מ-888 ועודד קטש נפגשים

חברת 5min אמנם בתחילת דרכה, אבל בכל מה שקשור לגיוס משקיעים היא כבר מצליחה לרכז עניין רב. גם אם בחברה משתדלים שהמשקיעים שלהם יישארו בפרופיל נמוך, הרי שהם בעלי פרופיל גבוה למדי.

במארס האחרון צירפה החברה את עופר לזובסקי, ששימש עד שלהי 2005 כמנהל פיתוח ברנדום לוג'יק (זרוע הפיתוח של חברת ההימורים המקוונים 888), כמשקיע וחבר הנהלה. לזובסקי מחזיק ב-11.2% מהחברה. הוא התפרסם כאחד השכירים העשירים ביותר שיצאו מ-888, לאחר שמכר מניות בשווי של כ-5.8 מיליון דולר עם הנפקת 888 בבורסה הראשית של לונדון בחודש ספטמבר 2005, ובהמשך נותר עם מניות בסכום מוערך של 20 מיליון דולר, שסביר להניח שנמכרו מאחר והוא כבר איננו בעל עניין בחברה. אגב, לזובסקי נחשב לאחד מעמודי התווך העיקריים של 888, במיוחד בשנותיה הראשונות.

לזובסקי איננו המשקיע היחיד מ-888 שהצטרף. גם דוד רינג הוא בעל עניין ב-5min עם אחזקה של 6.4% בחברה. רינג, מבעלי הסטארט-אפ טרדונומי, אומנם לא מכר מניות בהנפקת 888 אך ההון שצבר בחברה נאמד בכ-5 מיליון דולר. צביקה אלון, שהיה סגן נשיא לפיתוח מוצרים ב-888, מחזיק ב-3.1% ממניות 5min. בהנפקת 888 הוא מכר מניות בכמיליון דולר ויתרת ההון שצבר בחברה מוערכת בכ-4 מיליון דולר.

והרשימה ממשיכה. שחר ביטנר, שמחזיק לפי רשם החברות ב-2.4% ממניות החברה, נמנה אף הוא על אנשי 888 והיה בין מנהלי פעילותה של החברה באנטיגואה. ביטנר מכר בהנפקת 888 מניות תמורת כ-300 אלף דולר וסך ההון שצבר בחברה מוערך בכ-1-2 מיליון דולר.

מקרב בעלי מניות המיעוט ניתן למצוא את מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, הכדורסלן הוותיק, שמחזיק ב-1.2% מ-5min. זה לא הסטארט-אפ הראשון שבו מושקע קטש. בעבר הוא השקיע בסטארט-אפ טגריטי ביחד עם עוזר המאמן שלו כיום, גיא גודס, ועם שחקן מכבי ת"א לשעבר, נדב הנפלד.

בעלת אחזקת מיעוט נוספת מעניינת היא נחמה קרפול, מנכ"לית שותפה בחברת משאבי אנוש, העוסקת בהשמה של מנכ"לים וסמנכ"לים בחברות המובילות במשק. לקרפול אחזקה של 3.1% בחברה.