בעלי קרקעות בנתניה יפוצו במיליוני שקלים בגין תוכנית שהוקפאה ופגעה בהם

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נתניה תפצה במיליוני שקלים בעלי קרקעות בגין תוכנית שהקפיאה את אפשרותם לממש את נכסיהם במשך 14 שנים. זאת בהתאם להחלטת בית המשפט העליון לדחות בקשה לדיון נוסף שהגישה הוועדה.

התוכנית המקפיאה קבעה כי לגבי קרקעות העותרים תיערך תוכנית פרצלציה עד לא יאוחר ממאי 1984, כשעד לגמר ההליכים תיאסר הוצאת היתרי בנייה במקרקעין. כעבור 14 שנים ממועד אישור התוכנית המקפיאה אושרה תוכנית פרצלציה והוקצו לתושבים זכויות בנייה - מהלך שהביא לסיום תקופת "ההקפאה".

כעבור שלוש שנים הגישו התושבים, באמצעות עוה"ד משה שוב, תביעות לפיצויים לוועדה המקומית, בין היתר בגין הפגיעה שנבעה מהקפאת הבנייה בחלקות שבבעלותם ומהדחייה של 14 שנים עד אישור התוכנית המפשירה. הוועדה המקומית דחתה את התביעה, אך ערעורם לוועדת הערר התקבל.

הוועדה המקומית ערערה לבית המשפט לעניינים מינהליים וזה דחה את הערעור. גם בקשת רשות ערעור שהגישה הוועדה לעליון נדחתה. שם נקבע כי במקרה זה, מירוץ ההתיישנות לתביעת פיצויים על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, בגין פגיעה במקרקעין עקב התוכנית שאסרה זמנית שימוש בקרקע, החל לאחר כניסתה לתוקף של התוכנית המפשירה. (דנ"מ 6808/06).