אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה השבועית: אני מזדהה עם דבריו של יובל רבין

אהוד ברק: "דבריו של יובל רבין נאמרו ע"י איש אחד, אבל הם מייצגים מה שרבים חושבים וחשים. יש להפסיק את ההתעסקות הבלתי נגמרת ברוצח"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי הוא מזדהה עם דבריו של יובל רבין. "באשר לרוצח ודרך החתחתים שהוא מעביר את הציבוריות הישראלית שנה אחר שנה, אין לי אלא להזדהות עם דבריו. אלה דברים שמייצגים את מה שעם ישראל כולו צריך לחוש", אמר אולמרט.

אמש בעצרת לציון 12 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב, תקף בנו, יובל רבין, את החלטת בית המשפט לאפשר ליגאל עמיר לקיים את טקס המילה לבנו בכלא. "לא יעלה על הדעת שהפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יגבו החלטה כמו זו שהתקבלה בבית המשפט המחוזי, והפכה את הכלא לאולם שמחות. מה שהחל בהיתר נישואין, לידה ומילה, ייגמר ברוצח שיסתובב בינינו".

אולמרט הוסיף כי "ה-4 בנובמבר יישאר חקוק תמיד בתודעה הקולקטיבית כיום הרצח", אמר. "עם ישראל כולו צריך להתלכד סביב הזיכרון וסביב המסר של 'לעולם לא עוד'. זה קו אדום בוהק ששום מחנה לא יכול לחצות אותו" הוסיף אולמרט.

טרם כניסתו לישיבת הממשלה, אמר שר הביטחון, אהוד ברק, כי "דבריו של יובל רבין נאמרו על-ידי איש אחד, אבל הם מייצגים מה שרבים חושבים וחשים. יש להפסיק את ההתעסקות הבלתי נגמרת ברוצח. הלקח של עם ישראל הוא שהרצח הוא שחשוב, לא הרוצח הנקלה".