התמ"ת קורא לאנשים עם מוגבלות לעבור אבחון יכולת עבודה

בעזרת האבחון יקבע האם - ועד כמה - יופחת שכרם אל מתחת לשכר מינימום * השנה הוגשו כ-550 בקשות של אנשים עם מוגבלות לאבחונים במקומות העבודה

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד התמ"ת מודיע כי החל ממחר, הוא יוצא בקמפיין רדיו, הקורא לאנשים עם מוגבלות, המשתכרים פחות משכר מינימום, לעבור אבחון יכולת העבודה, בעזרתו יקבע האם ועד כמה יופחת שכרם אל מתחת לשכר מינימום.

בני פפרמן, מנהל המטה, מציין כי השנה הוגשו למטה כ-550 בקשות של אנשים עם מוגבלות לאבחונים במקומות העבודה ונערכו כ-450 אבחונים. מתוך סך האבחונים שנערכו, הוגשו למטה עד כה 25 בקשות ערעור על גובה שכר מינימום שנקבע למגישי הבקשות.

פפרמן מציין עוד כי מטרתו של תשדיר הרדיו הינה לעודד ולהגביר את המודעות של אנשים עם מוגבלות לעבור אבחון יכולת עבודה במקום עבודה, וכי המטה רואה חשיבות רבה בהסדרת תשלום שכר מינימום ע"י גורם מקצועי בלתי תלוי מטעם הממשלה.

יצויין כי לפני שנה החל המטה לשילוב אנשים מוגבלות במשרד התמ"ת להפעיל את תקנות שכר מינימום מותאם. על-פי התקנות הללו, רשאי אדם עם מוגבלות לפנות למטה ולבקש אבחון יכולת עבודתו לשם קביעת שכרו. הפונה יאובחן על-ידי גורם אבחון מקצועי בלתי תלוי, שתפקידו להמליץ בפני מנהל המטה האם ועד כמה להפחית את יכולת עבודתו, וכל זאת בהשוואה לעובד ללא מוגבלות העושה את אותה עבודה.

משנקבע שיעור ההפחתה ביכולת העבודה, יקבע מנהל המטה את רמת השכר התואמת להנחיה בחוק ויודיע על כך לפונה.

התקנות מופעלות באחריות המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד התמ"ת, באמצעות שלושה ספקי שרות: חברה מנהלת ושתי חברות אבחון האחראיות לביצוע האבחונים על-פי אזורים גיאוגרפיים. כמו כן, המטה הקים באשקלון מוקד טלפוני לסיוע לאנשים עם מוגבלות המבקשים להיעזר בעת הגשת הבקשות.

המטה מפעיל את התקנות בליווי צוות היגוי, הכולל את נציגי הממשלה, נציגי החברה המנהלת וחברות האבחון ונציגי האקדמיה. תפקידו העיקרי של צוות ההיגוי הינו להנחות, לעקוב וללוות את התפעול והטמעת התקנות, לתת פתרונות לקשיים ולתאם את תהליך היישום בין הגורמים המשיקים לעבודתו השוטפת של המטה.