חתונה קתולית

"הדרכים הידועות", "חתונה לבנה", אביתר בנאי, הד ארצי " דיסק נצחי בהגשה עדינה ומרגשת של אביתר בנאי

בקיץ 1981 נפל דבר במוזיקה הישראלית. שלום חנוך חבר ללואי להב ולירוסלב יעקובוביץ' והשלושה הולידו את אחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו אי פעם בארץ - "חתונה לבנה".

ההפקה של להב, יחד עם העיבודים של יעקובוביץ', הוציאו מחנוך את המיטב והניבו את "הדרכים הידועות", "שיר דרך", "תמונת מצב" ו"זה רק געגוע".

27 שנה אחרי האלבום המקורי (שיצא ב-NMC), מוציאה הד ארצי אלבום מחווה ל"חתונה לבנה" שייקרא "הדרכים הידועות" בניהולו של משה לוי אשר שותף לדרכו של חנוך מזה 25 שנה.

הסינגל הראשון שיצא הוא "חתונה לבנה" בביצוע של אביתר בנאי וניתן לומר רק דבר אחד על סמך הסינגל - הלוואי שכל האלבום יהיה כמותו. אם במקור חנוך הלך על הקצה ו"קרע" את הגרון, הרי שההגשה של בנאי, בהפקתו המוזיקלית הגאונית של אמיר צורף, היא עדינה ונעימה. פה ושם יש נגיעות של גיטרות חשמליות, אבל הדבר שונה מה"כסאח" שידענו באלבום המקורי, מה שלאו דווקא מעיד שהביצוע פחות טוב.

אז במקום אהרל'ה קמינסקי, מיקי שביב, אלונה טוראל, משה לוי וקולות של דפנה ארמוני ומזי כהן, אנו זוכים לחדשנות של צורף, בנאי, מוטי ביקובסקי, עודד שכטר ורועי שקד. ספק אם הם נולדו אז, ב-1981, אבל נראה שהם מכירים היטב את החומר, כי לולא ידענו שהשיר נכתב בעבר, בקלות ניתן היה לחשוב שמדובר בשיר חדש מבית היוצר של בנאי.

אחרי האזנה בלתי פוסקת לסינגל הראשון, לא נותר אלא לחכות לאלבום שייצא כבר. אם אפשר במהרה. וכמה מילים לסיום - אין דבר משמח יותר מלראות שלא מזניחים נכסי צאן ברזל של המוזיקה הישראלית, מה שמלמד שבכל זאת, אנחנו מסוגלים לתת קצת כבוד גם לעצמנו.