היוצרים מחרימים את אירועי ה-60 למדינה

האמנים מוחים על הקיצוץ של 53 מיליון שקל בתקציב התרבות; לראשונה: אירועי שנת ה-60 למדינה בפריפריה ולא ייחגגו במופע מרכזי אחד

מוסדות התרבות בישראל, האמנים והיוצרים הודיעו הבוקר (א') כי יחרימו את אירועי ה-60 למדינת ישראל, בעקבות תוכנית הממשלה לקצץ 53 מיליון שקל בתקציב התרבות המיועד לשנת 2008.

ההחלטת הממשלה לקצץ בתקציב מנוגדת להחלטת הממשלה משנת 2006, שעל פיה אמור תקציב התרבות לעמוד על 445 מיליון שקל ב-2008. פורום מוסדות התרבות כולל כ-150 מוסדות תרבות ואת איגודי האמנים, הכוללים את שח"ם, אמ"י, ההסתדרות ואיגודי היוצרים השונים.

בהודעה שהעביר פורום מוסדות התרבות לשרה הממונה על החגיגות, רוחמה אברהם, לרה"מ אהוד אולמרט, לשר התרבות ראלב מג'אדלה, לשר האוצר רוני בר-און ולמנכ"ל משרד רה"מ רענן דינור, נכתב כי "העם היהודי ידע בכל הדורות לשמור על נכסיו התרבותיים, וממשלה שבשנת ה-60 להקמת המדינה מוותרת על נכסיה התרבותיים, לא תוכל להתפאר בהם בחגיגות ה-60". בשל הקיצוצים פועל הפורום לחקיקת "חוק התרבות", שיבטיח את יציבות התרבות בישראל. בשבוע שעבר הוגשה הצעת "חוק תרבות", שיזם והגיש ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, ו-61 חברי כנסת מסיעות שונות חתמו עליה. בתוך כך, בישיבת הממשלה היום הודיעה אברהם כי אירועי שנות ה-60 יתקיימו בפריפריה. בישיבה פרסה אברהם את המדיניות והעקרונות שינחו את האירועים והפעילויות שיבוצעו במסגרת החגיגות.

השרה הבהערה כי חלק מהתקציב יהיה מיועד להשקעה בפרויקטים תשתיתיים, תוך כוונה שהפעילויות ישמשו כמנוף לשנים הבאות. התקשרויות המטה יבוצעו באמצעות ועדת המכרזים של משרד ראש הממשלה. בנוסף, במשרד ראש הממשלה יוקם מטה מקצועי, שתפקידו ליישם את החלטות הממשלה. לשם הפקת האירועים יתקשר המטה עם חברות ניהול שנבחרו במכרז פומבי ועליהן יוטל לרכז את ניהול ההפקות. יתקיימו גם אירועים יתקיימו ליהדות התפוצות, במטרה לחזק את הקשר בין יהודי התפוצות למדינה.