הצעת חוק: פטור מלא ממס לבני נוער על הכנסה של עד 7,500 שקל בתקופת הבחירות

עפ"י החוק הקיים כיום, שנכנס לתוקפו ב-1996 על אדם מבוגר או בן נוער שמרוויח עד 5,000 שקל, חל מיסוי של 25 אחוז מהכנסתו בתקופה זו

ועדת הכספים אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ דוד טל על פיה יהנו בני נוער העובדים בתקופת הבחירות מפטור מלא ממס אם הכנסתם מעבודה זו לא הגיע ל-7,500 שקל. על פי הצעתו של טל, מעבר לסכום זה, יגבה מס על פי מדרגות המס הרגילות או 25 אחוזי מס, כפי שנהוג כיום לגבות מכל הכנסה מעבודה בתקופת בחירות.

על פי החוק הקיים כיום, שנכנס לתוקפו ב-1996 על אדם מבוגר או בן נוער שמרוויח עד 5,000 שקל, חל מיסוי של 25 אחוז מהכנסתו בתקופה זו. מעל סכום זה נגבים 25 אחוזי מס או על פי מדרגות המס הרגילות. לדברי טל, החוק כיום אינו מעודד מעורבות פוליטית של בני נוער. לטענתו, בחוק הנוכחי, כוונת המחוקק היתה למנוע מהמפלגות והרשימות המתמודדות חישובים מסובכים ותאומי מס שונים שעה שהן מגייסות פעילים רבים לתקופה קצרה. "יש לתקן את העוול הנגרם לבני נוער רבים העובדים בתקופת הבחירות ושיעור המס השולי שלהם נמוך מ-25%", הסביר טל. לדבריו, מדובר בפרק זמן כל כך קצר ולכן אין מקום לגבות על הכנסה בתקופה זו מס.

לדברי נציגת האוצר בדיון, מיכל דויטש, דין הכנסה זו כדין כל הכנסה אחרת מיגיעה אישית ולכן אין לתת לה פטור ממס. דויטש הציעה כי האוצר ייתן פטור מלא ממס על הכנסה מעבודה בבחירות עד סכום של 4,200 שקל, ומסכום זה ועד סכום של 7,400 ייגבו עשרה אחוז, במקום 25 אחוזי המס הנגבים כיום. מעל לסכום זה, על פי הצעה, יחולו מדרגות המס הרגילות. עם זאת, נשים יקבלו פטור מלא ממס עד סכום של 5,000 שקל, בשל זכאותן לנקודות זיכוי. עד הדיון הבא בוועדה צפויים הצדדים להגיע להסכמה.

אם יעבור החוק הוא צפוי לחול כבר על בני נוער שיעבדו בבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008.