יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה: לפטר את יו"ר ומנכ"ל החברה להשבת נכסים של נספי השואה

פנה בעניין לשופט יצחק רביבי * "למרות שחלפו כ-16 חודשים מיום הקמתה, לא קיימה החברה את המוטל עליה לשם מתן סיוע לניצולים"

זאב פקטור, יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה, פנה היום (ג') לשופט יצחק רביבי, בבקשה לפטר את יו"ר הדירקטוריון של החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה בע"מ, אברהם רות, ואת מנכ"ל החברה, ישי עמרמי, בדחיפות מרבית.

לדברי פקטור, לפני כמעט שנה, ב-17.1.2007, הודיע משרד המשפטים ליועץ המשפטי לחברה, באופן שלא משתמע לשתי פנים, כי מחובת החברה להתחיל לחלק כספי סיוע לניצולים מבלי להמתין לתום תהליך האיתור המיוחד.

אלא שעל-פי הבקשה שנשלחה היום, באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, למרות שחלפו למעלה מ-16 חודשים מיום הקמת החברה ועד היום, לא קיימה החברה את המוטל עליה ולא ביצעה את המתחייב על-פי החוק לשם מתן סיוע לניצולי השואה. זאת, תוך התעלמות במפגיע משתי חוות-דעת של משרד המשפטים בעניין הנדון במהלך תקופה זו. פרסום ההוראות המחוייב על-פי החוק לא התבצע, וסיוע כספי לניצולי השואה לא ניתן.

עוד נטען במכתב, כי חברי דירקטוריון מסויימים בחברה מודרו, והמידע בנוגע לחוות-הדעת של משרד המשפטים, שהתקבלו על-ידי יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה המכהן גם כדירקטור, לא הגיע לידיהם.

פקטור אומר, כי "בכל יום שעובר, בו הסיוע הכספי לניצולי השואה מבושש להגיע - נגרמים נזקים בלתי הפיכים לאוכלוסיה אשר ידעה זה מכבר סבל רב. מצבם של ניצולי השואה הולך ומתדרדר מדי יום ביומו. ככל שנוקף הזמן אף הולכים וקטנים סיכוייהם של הניצולים, אשר גילם הממוצע עומד כיום על 82 שנה, לחיות ולזכות לקבלת סיוע מתוך הכספים המצויים ברשות החברה למטרה זו. 35 ניצולי שואה עוברים מן העולם בממוצע מדי יום".

לסיכום אומר אומר פקטור, כי ניהולם החמור של יו"ר הדירקטוריון ושל המנכ"ל מהווה הפרה בוטה של החוק, וכי דירקטורים אלה כשלו בתפקידם ויש לפטרם.